Skip to main content

Business and Sales (4 cr)

Code: TE00CP64-3002

General information


Enrollment
02.08.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Teachers
Heidi Kurvinen
Groups
PTUTAS23A
PTUTAS23A
PTUTAS23B
PTUTAS23B
Course
TE00CP64
No reservations found for realization TE00CP64-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

• Yrityksen toimintaympäristö
• Liiketoiminnan peruskäsitteitä
• Yrityksen perustoiminnot ja ydinprosessit
• Yrittäjyys
• Markkinoinnin kilpailukeinot
• Myyntityön merkitys yrityksen menestymiselle
• Myyntiprosessin vaiheet
• Asiakaspalvelutilanteet

Objective

The student can
- describe the requirements for a successful business
- communicate goals of a business to various interest groups of a business.
- apply a marketing plan to reach customers
- apply customer oriented thinking in sales processe
- use customer-oriented practices in service

Content

Business environment
Marketing
Business planning
The significance of sales to the success of a firm
Sales Process
Customer service

Materials

Lähituntien materiaalit, kirjat, artikkelit, erilaiset uutiset, tutkimukset, nettilähteet ja muu mahdollinen materiaali.
Omat muistiinpanot.

Teaching methods

Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten luentomateriaalien, uutisten, harjoitusten, case -aineistojen ja mahdollisesti toimeksiantojen avulla. Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja. Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu kuitenkin keskustellen.Opintojakso voi sisältää projekteja tai yritystoimeksiantoja.

Exam schedules

Tentti (ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla)

Pedagogic approaches and sustainable development

Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen ja harjoitusten aikana, sekä tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teoreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa.

Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan.

Completion alternatives

-

Student workload

Harjoitukset, oppimistehtävät, ryhmätehtävät, esitykset ja tentti.

Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja. Opintojakso voi sisältää projekteja tai yritystoimeksiantoja.

- Itsenäinen tiedonhaku
- Ryhmätehtävät
- Yksilötehtävät
- Tentti

Oppimisympäristönä Itslearning

1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 4 op = 108h.

Evaluation methods and criteria

Kurssin läpäiseminen edellyttää:
• Kaikki tehtävät palautettu aikataulussa ja ohjeiden mukaisesti.
• Osallistumista luennoille, tuntityöskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn.
• Jokaisen opiskelijan edellytetään osallistuvan aktiivisesti opetukseen.
Oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Arvosana muodostuu:
Tentti

Failed (0)

Arvosana H 0:
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty oppimistehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai oppimistehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Kaikkia oppimistehtäviä ei ole palautettu ja / tai ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi ei toteudu hyväksyttävästi. Opiskelija ei ole läpäissyt tenttiä.


Minkäänlainen kopiointi ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana T 1-2:
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä yrityksen eri toimintojen tehtävät osana teknistä suoritusta. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi yrityselämän keskeiset peruskäsitteet ja tunnistaa yrityksen sidosryhmiä. Opiskelija osaa arvioida pintapuolisesti liikeidean menestysmahdollisuuksia ja tyydyttävästi omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija pystyy tyydyttävästi kertomaan markkinoinnin kilpailukeinoista ja myyntiprosessin vaiheista. Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen osana teknistä suoritusta. Opiskelija on ollut läsnä ja läpäissyt tentin.

Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana H 3-4:
Opiskelija hallitsee hyvin yrityksen eri toimintojen tehtävät ja käyttää yrityselämän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija tunnistaa yrityksen keskeiset sidosryhmät. Osaa arvioida hyvällä tasolla liikeidean menestymismahdollisuuksia sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa markkinoinnin kilpailukeinoista ja kuvailla myyntiprosessin vaiheet. Opiskelija osaa ottaa asiakaspalvelutilanteessa ottaa huomioon erilaiset asiakkaat ja tunnistaa omia kehittämiskohteita asiakaspalvelutaidoissa. Lisäksi opiskelija on läpäissyt tentin vähintään arvosanalla 2,5.

Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana K 5:
Opiskelija hallitsee erinomaisesti yrityksen eri toimintojen tehtävät ja käyttää yrityselämän keskeisiä käsitteitä oikein ja asiantuntevasti sekä tuottaa omia johtopäätöksiä. Opiskelija tunnistamaan erinomaisille tasolla yrityksen keskeiset sidosryhmät. Osaa arvioida ammattimaisella otteella liikeidean menestymismahdollisuuksia sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa markkinoinnin kilpailukeinoista ja kuvailla myyntiprosessin vaiheet. Opiskelija osaa ottaa huomioon kiitettävällä tasolla asiakaspalvelutilanteessa erilaiset asiakkaat. Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida kiitettävällä tasolla omia asiakaspalvelutaitojaan sekä niihin liittyviä kehittämiskohteita.

Further information

Viestiminen opettajalle Itslearning-alustan viestitoiminnon kautta.

Go back to top of page