Monikulttuurisuus asiakastyössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CQ23-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 15.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ritva Hyttinen
Ryhmät
-
OSKIMOK24Kirjaston moniosaajat
- 29.10.2024 08:00 - 11:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3001
- 12.11.2024 08:00 - 10:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3001
- 26.11.2024 08:00 - 11:00, Monikulttuurisuus asiakastyössä KH00CQ23-3001
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua
Sisältö
- monikulttuurisen kirjaston periaatteet
- tilastotiedon kokoaminen ja analysointi
- arviointityökalut
- asiakaslähtöisyys kirjastotyössä
Oppimateriaalit
Tallennetaan ITSlearning alustalle
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla käytetään aktiivisia oppimismenetelmiä, jotka edellyttävät opiskelijalta ryhmälähtöisyyttä, oma-aloitteisuutta, toimeliaisuutta ja vuorovaikutteisuutta,
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso pohjatuu Turun AMKn Innopeda-strategiaan ja sillä sovelletaan vuorovaikutteisia ja aktiivisia opetus- ja oppimismenetelmiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppinen muodostuu seuraavista osa-alueista:
10 tuntia online-tapaamiset
50 tuntia itsenäinen työskentely
20 tuntia parityöskentely
30 tuntia ryhmätyöskentely
25 tuntia loppuraportti
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu
- 4 online tapaamisesta: ti 29.10 klo 8.30-11.; ti 12.11. klo 8.30-9.45; ti 26.11. klo 8.30-11
- 4 itsenäisestä oppimistehtävästä
- 2 paritehtävästä
- 3 ryhmätehtävästä
- 1 loppuraportista
Viestintäkanava ja lisätietoja
ITSlearning alusta
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla noudatetaan jatkuvan ja kokonaisvaltaisen arvioinnin ideologiaa, mikä tarkoittaa
aktiivista läsnäoloa online-tapaamisissa
tehtävien ja tapaamisten aikataulujen noudattamista
aktiivista panostusta pari- ja ryhmätehtäviin
omatoimisuuttaa itsenäisissä tehtävissä