Kampanjasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081326-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2024 - 04.09.2024
Ajoitus
04.09.2024 - 26.09.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 22
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
- 04.09.2024 09:15 - 12:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 04.09.2024 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 05.09.2024 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 09.09.2024 12:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 10.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 11.09.2024 09:15 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 12.09.2024 09:15 - 13:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 12.09.2024 13:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 13.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 16.09.2024 10:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 17.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 18.09.2024 09:00 - 11:30, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 18.09.2024 11:30 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 19.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 20.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 23.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 24.09.2024 10:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 25.09.2024 09:15 - 12:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 25.09.2024 12:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
- 26.09.2024 09:15 - 13:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä kampanjasuunnittelun elementit ja merkityksen
- analysoida kampanjatoteutuksia mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
- kehittää ja tuottaa asiakaslähtöistä kampanjasuunnittelua
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään systemaattiseen, kokonaisvaltaiseen kampanjasuunnittelun prosessiin, sen vaiheisiin ja tavoitteelliseen työskentelyyn. Opintojaksolla syvennetään markkinoinnin perustietoutta ja kehitetään analysointi- ja benchmarkkausharjoitusten avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin hallintaa. Tiimityönä tehtävä aito asiakastyöskentely on tärkeässä roolissa tällä opintojaksolla. Sen avulla kehitetään yhteistyötaitoja, työelämälähtöistä asiakasymmärrystä ja verkostoitumista sekä ideointi- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Asiakasprojekti tiimityönä
(tehtävät tarkemmin ItsLearningissä)
Sisällön jaksotus
kampanjasuunnittelun prosessi, kampanjasuunnittelun harjoituksia, asiakasprojekti tiimityönä
* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli erillistä verkkototeutusta ei järjestetä
* päiväkohtainen kurssiaikataulu, ohjelma ja tehtävät ItsLerningissä
Viestintäkanava ja lisätietoja
HUOM. EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusopinnot ja Markkinointiviestinnän perusopinnot
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kampanjasuunnittelun prosessin haltuunotto, ideoinnin toimivuus, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen tavoitteellinen hallinta, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti.
Arviointikriteerit käydään läpi aloituskerralla.