Siirry suoraan sisältöön

Kampanjasuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081326-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

04.09.2024 - 26.09.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 22

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
  • 04.09.2024 09:15 - 12:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 04.09.2024 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 05.09.2024 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 09.09.2024 12:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 10.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 11.09.2024 09:15 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 12.09.2024 09:15 - 13:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 12.09.2024 13:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 13.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 16.09.2024 10:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 17.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 18.09.2024 09:00 - 11:30, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 18.09.2024 11:30 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 19.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 20.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 23.09.2024 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 24.09.2024 10:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 25.09.2024 09:15 - 12:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 25.09.2024 12:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007
  • 26.09.2024 09:15 - 13:00, Kampanjasuunnittelu 2081326-3007

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä kampanjasuunnittelun elementit ja merkityksen
- analysoida kampanjatoteutuksia mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
- kehittää ja tuottaa asiakaslähtöistä kampanjasuunnittelua

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään systemaattiseen, kokonaisvaltaiseen kampanjasuunnittelun prosessiin, sen vaiheisiin ja tavoitteelliseen työskentelyyn. Opintojaksolla syvennetään markkinoinnin perustietoutta ja kehitetään analysointi- ja benchmarkkausharjoitusten avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin hallintaa. Tiimityönä tehtävä aito asiakastyöskentely on tärkeässä roolissa tällä opintojaksolla. Sen avulla kehitetään yhteistyötaitoja, työelämälähtöistä asiakasymmärrystä ja verkostoitumista sekä ideointi- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
Asiakasprojekti tiimityönä

(tehtävät tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

kampanjasuunnittelun prosessi, kampanjasuunnittelun harjoituksia, asiakasprojekti tiimityönä

* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli erillistä verkkototeutusta ei järjestetä

* päiväkohtainen kurssiaikataulu, ohjelma ja tehtävät ItsLerningissä

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM. EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusopinnot ja Markkinointiviestinnän perusopinnot

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kampanjasuunnittelun prosessin haltuunotto, ideoinnin toimivuus, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen tavoitteellinen hallinta, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti.
Arviointikriteerit käydään läpi aloituskerralla.