Soveltava liikunta (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BE19-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.12.2024 - 07.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.01.2025 - 18.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Toteutuksella on 45 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 117 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 09.01.2025 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Orientaatio + keskusteleva luento, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Ke 15.01.2025 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Keskusteleva luento, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Pe 17.01.2025 klo 08:00 - 11:30 (3 t 30 min) |
Harjoitustunti, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 20.01.2025 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
Keskusteleva luento, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Ti 21.01.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Harjoitustunti, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Pe 24.01.2025 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Uinti-info (koskee vain soveltavan uinnin harjoitteluun meneviä) Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Kupittaan palloiluhallin kokoustila
|
Ma 27.01.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltava uinti_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
To 30.01.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Casetunti, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 03.02.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ti 04.02.2025 klo 12:30 - 15:30 (3 t 0 min) |
Allasemo: klo 13-14 MFYSIK23 ja klo 14-15 PFYSIS22A |
|
Ke 05.02.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 10.02.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 12.02.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Katariinan koulun Liikkari_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Katariinan koulu, kirkkotie 31
|
Ke 12.02.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 24.02.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 26.02.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 26.02.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 03.03.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 05.03.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 05.03.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 10.03.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 12.03.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 12.03.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 17.03.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 19.03.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 19.03.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 24.03.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 26.03.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 26.03.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 31.03.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 02.04.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 02.04.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 07.04.2025 klo 08:15 - 10:00 (1 t 45 min) |
Tentti, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Ma 07.04.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 09.04.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 09.04.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ma 14.04.2025 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
Impivaaran uimahalli
|
Ke 16.04.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 16.04.2025 klo 16:30 - 19:30 (3 t 0 min) |
Soveltavan uinnin harjoittelu |
|
Ke 23.04.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ke 30.04.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Ma 05.05.2025 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Uusintatentti, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_A1038b
Teoriatila
|
Ma 05.05.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Loppuseminaari, Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ke 07.05.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Liikkarikerhon ohjausharjoittelu_Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
|
Pe 16.05.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Uusintakoe _Soveltava liikunta TH00BE19-3012 |
ICT_B2026
Teoriatila muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso sisältää:
- soveltavan liikunnan teoriaosion,
- soveltavan liikunnan ryhmätoiminnan sunnittelun, ohjauksen ja arvioinnin,
- Valtti-toiminnan yhteistyössä paralympiakomitean kanssa
- seminaarin.
Teoriaosiossa käsitellään soveltavan liikunnan tietoperustaa, käsitteitä ja soveltavan liikunnan järjestäjätahojen toimintaa.
Ryhmätoiminnan ohjausosiossa keskeistä on erilaisuuden kohtaaminen ja soveltavan liikunnan asiantuntijaosaamisen soveltaminen käytäntöön. Jokainen opiskelija osallistuu ryhmäohjaustuokioiden suunnitteluun, toteutukseen, arviointiin ja seminaariesityksen suunnitteluun ja esittämiseen.
*Huom. toteutussuunnitelmaan saattaa tulla vielä muutoksia.
Ennen vko 2
Ennakkotehtävä
Vko 2
2h Orientaatio
2h Valtti-info / Afrisa & Paralympiakomitea
Vko 3
2h Keskusteleva luento: Soveltavan liikunnan perusteet
2h Keskusteleva luento: Soveltava uinti ja luontoliikunta
3h Harjoitustunti: Aistivammaisen liikunnan ohjauksen erityispiirteet
2h Uinti-info / Afrisa & Anu Väre (vain soveltavan uinnin harjoitteluun meneville)
Vko 4
2h Keskusteleva luento: Helmi-malli
3h Harjoitustunti: Soveltava uinti
4h Ryhmätöiden toimeksianto ja suunnittelu
Vko 5
Pienryhmäesitykset (6h) / Afrisa
Valtti Kick off ( 4h) / Afrisa
Vko 5-20
Valttitoiminta (yht 4x) / Afrisa
Vko 3-19
Soveltavan liikunnan harjoittelu erillisen aikataulun mukaan.
Vko 11
2h Valtti-välitapaaminen
Vko 15
Tentti
Vko 19
Uusintatentti
Loppuseminaari
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• kuvata soveltavan liikunnan arvot ja lähtökohdat,
• tietää soveltavan liikunnan toimijatahot ja järjestävät organisaatiot,
• soveltaa liikunnan didaktiikan periaatteita soveltavan liikunnan ohjauksessa,
• arvioida, suunnitella ja toteuttaa soveltavaa liikuntaa erilaisen toimintakyvyn ja toimintarajoitteiden omaaville asiakkaalle sekä asiakasryhmille,
• arvioida em. asiakkaiden liikuntaneuvonnan ja soveltavan liikunnan tarvetta,
• arvioida eri liikuntamuotojen soveltuvuutta erilaisille asiakas- ja kuntoutujaryhmille,
• kohdata erilaisia asiakkaita ja harjoitella erilaisia kommunikaatiotapoja asiakkaiden kanssa,
• tehdä yhteistyötä sosiaali-, terveys-, kuntoutus - ja liikunta-alan ammattilaisten kanssa sekä muiden soveltavaa liikuntaa järjestävien tahojen kanssa.
Sisältö
Erityisliikunnan tietoperusta ja käsitteet, soveltavan liikunnan järjestäjätahojen toiminta, erilaisuuden kohtaaminen ja vuorovaikutus, erityisliikunnan asiantuntijuus, soveltavien liikuntatuokioiden suunnittelu, toteutus ja arviointi, erityisliikuntatapahtumat osittain moniammatillisena yhteistyönä, teknologian hyödyntäminen soveltavan liikunnan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Oppimateriaalit
- Lähituntien ja itsin materiaalit
- Riikka Roitto (toim.); Aija Saari (toim.) Kaikille avoin liikunta kunnissa. LTS. 2023. https://www.lts.fi/media/lts_julkaisut/lts_selvityksia/kaikille-avoin-liikunta-kunnissa.pdf
- Osallistumista edistäviä apuvälineitä kouluihin ja kuntiin https://www.paralympia.fi/images/tiedostot/osallistumista_edistavia_apuvalineita_kouluihin_ja_kuntiin_opas.pdf
- Helmi malli-käsikirja (itsissä) (edi. 2.3.2024)
- Sanastokeskus ry ja Liikuntatieteellinen Seura, 2023. Soveltavan liikunnan ja paraurheilun sanasto: https://www.lts.fi/media/lts_julkaisut/lts_selvityksia/soveltavan-liikunnan-ja-paraurheilun-sanasto.pdf
- Soveltavat liikkumisen suositukset: https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/soveltavat-liikkumisen-suositukset/
- Oheislukemiseksi ja vinkkejä sisältöjen suunnitteluun: Rintala, P., Huovinen T. ja Niemelä S. Soveltava liikunta. 2012.
Opetusmenetelmät
Innovaatiopedagogiikka ja käytännön harjoittelu työelämäyhtiestyössä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä.
1. Ennakkotehtävä, ks. its
2. Case-tehtäväkokonaisuus: sis. Case-tehtävän suunnittelu ja esitys, vertaisten opponointi ja oman ryhmän vertaisarviointi
3. Soveltavan liikunnan ohjaamisen harjoittelukokonaisuus opiskelijalle osoitetussa soveltavan liikunnan ryhmässä ja tämän oppimiskokemuksen jakaminen omalle opiskelijaryhmälle
4. Toimintavälinetehtävä
5. Helmi-malliin perehtyminen, sen soveltaminen em. Valtti-asiakkaalle ja em. käyttökokemusten jakaminen omalle opiskelijaryhmälle
6. Teoriakoe
7. Loppuseminaariin valmistautuminen ja siellä oppimisen reflektointi yhdessä muun ryhmän kanssa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus sisältää jokaisen opintojakson osion (ennakkotehtävä, case-ryhmätyöskentely sekä vertaisarviointi, VALTTI-toiminta, ohjausharjoittelu ja seminaariesitys) hyväksytyn suorituksen.
Arvosana (1-5) muodostuutentti-arvosanasta, jota muut osasuoritukset voivat laskea tai korottaa. Arvosanaan korottavasti tai laskevasti vaikuttavat osasuoritukset (+/-/0):
1.case-ryhmätyö
2.ohjausharjoittelun kokonaisuus (suunnitteluprosessi, toteutus ja arviointi/päiväkirja)
3.seminaariesitys
4.VALTTI-raportti
5.aktiivisuus ja vastuunkanto
Hylätty (0)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Opiskelija ei toimi opintojakson ohjeiden mukaisesti
- Opiskelija ei ole perehtynyt oppimisalustalla saatavilla olevaan materiaaliin ja /tai tehtävänantoon, eikä toimi niiden mukaisesti
- Opiskelija ei perustele omaa toimintaansa hyödyntäen ammattialansa tietoperustaa (opiskeluvaiheeseen suhteutettuna)
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Opiskelija ei tunnista tai pysty osoittamaan selkeästi fysioterapian teoreettisia lähtökohtia:
- Ymmärrys ja perusteet eivät tule osoitetuksi tehtävillä lainkaan.
- Opiskelijan toiminta on epäjohdonmukaista ja sekavaa opiskeluvaiheeseen suhteutettuna
- Opiskelija ei kykene reflektoimaan oppimistaan tai toimintaansa
- Opiskelija ei ota vastaan palautetta ja/tai muuta toimintaansa palautteen pohjalta
- Opiskelija vaarantaa potilasturvallisuuden ja/tai työ- ja opiskeluympäristön turvallisuuden
- Opiskelija ei osaa valita ja käyttää asiakas- tai oppimistilanteeseen sopivia vuorovaikutuskeinoja
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Opiskelija ei tunnista ja/tai noudata fysioterapeutin työtä ohjaavia eettisiä periaatteita, lakeja, asetuksia ja sovittuja toimintaohjeita
- Opintojakson tehtävät ovat tekemättä, tehtävänannon kaikkiin kohtiin ei ole vastattu tai ne ovat erittäin puutteellisin tiedoin palautettu.
- Opiskelijan toiminta ja vuorovaikutus ei ole kunnioittavaa, luotettavaa ja /tai rehellistä, eikä hän kanna vastuuta toiminnastaan.
- Opiskelija ei esitä selitystä poissaoloihinsa, eikä osoita huolehtineensa omasta oppimisestaan poissaolojen aikana
- Opiskelijan toiminta on epäammatillista opiskeluvaiheeseen suhteutettuna
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Opiskelija käyttää keskeisiä fysioterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
- Opiskelija käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- Opiskelijan näyttöön perustuva tiedonhaku on puutteellista eikä opiskelija osaa kriittisesti arvioida hakemaansa tietoa
- Opiskelija tietoperusta on sirpaleinen ja asioiden väliset suhteet jäävät epäselviksi
- Kirjalliset tehtävät on kirjoitettu kokonaisin lausein, hyvällä suomen kielellä.
- Kirjallisissa töissä pohdinta on pinnallista ja tiedon synteesiin ei päästä
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Opiskelija osaa työskennellä ohjattuna opintojaksolla harjoitelluissa fysioterapian tilanteissa ja tietää niihin liittyvät tekijät
- Opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä ilmiötä yleisellä tasolla sekä tietää niihin vaikuttavia tekijöitä
- Opiskelija kykenee toimintansa itsereflektioon, mutta se on pinnallista ja /tai epärealistista
- Opiskelija toimii turvallisesti työ- ja opiskeluympäristössä
- Fysioterapeuttisten menetelmien käyttö ja päätelmien tekeminen / kliininen päättely vaativat ohjausta ja varmistusta
- Opiskelija kykenee palautteen vastaanottamiseen ja pyrkii muuttamaan toimintaansa sen perusteella
- Opiskelija kykenee toimimaan erilaisissa ohjaus- ja vuorovaikutustilanteissa
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Opiskelija tunnistaa ja toimii fysioterapeutin työtä ohjaavien eettisten periaatteiden, lakien, asetusten ja sovittujen toimintaohjeiden mukaisesti
- Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole itseohjautuvaa
- Opiskelija osaa vastata sovituista tehtävistä mutta palauttaa ne usein myöhässä
- Opiskelija osaa dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- Opiskelijan toiminta ja vuorovaikutus on kunnioittavaa, luotettavaa ja rehellistä
- Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Asteikon 1–2 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelijan tietoperusta hahmottuu kokonaisuutena
- Opiskelija osaa etsiä näyttöön perustuvaa tietoa eri tietolähteistä sekä tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- Opiskelija osaa käyttää keskeisiä tiedonlähteitä systemaattisesti
- Kirjalliset tehtävät on kirjoitettu selkeästi jäsenneltynä
- Opiskelija osaa käyttää keskeisiä fysioterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti
- Kirjallisissa töissä on omaa pohdintaa ja synteesiin on pyritty
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Asteikon 1–2 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija osaa työskennellä oppimistilanteissa annettujen ohjeiden mukaan itsenäisesti
- Opiskelija osaa selittää opintojakson sisältöön liittyvät tekijät ja kuvata niiden fysioterapian keskeiset sisällöt
- Opiskelija toimii suunnitelmallisesti, turvallisesti ja luotettavasti työ- ja opiskeluympäristössä
- Opiskelija kykenee osittain itsenäisesti päätelmien tekemiseen / kliiniseen päättelyyn
- Opiskelija ottaa vastaan palautetta ja muuttaa toimintaansa sen perusteella
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Asteikon 1–2 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa sovittuja aikatauluja
- Opiskelija osaa organisoida omaa toimintaansa
- Opiskelija osaa ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- Opiskelija huomioi dialogisuuden ja pyrkii toimimaan vuorovaikutustilanteissa tasavertaisesti
- Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa ja osaamistaan kriittisesti, tunnistaen omia vahvuuksiaan ja kehittämisen kohteita
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Asteikon 3–4 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- Opiskelija osaa etsiä ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa asiantuntevasti ja itsenäisesti.
- Opiskelija osaa käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- Kirjallisissa töissä näkyy tiedon soveltaminen, synteesi ja itsenäinen pohdinta
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Asteikon 3–4 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija osaa työskennellä oppimistilanteissa itsenäisesti
- Opiskelija ymmärtää fysioterapian keinot sekä niiden luotettavaan käyttöön liittyvät tekijät
- Opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä ilmiöitä laajasti sekä ymmärtää niihin vaikuttavat tekijät syvällisesti.
- Opiskelija toimii itsenäisesti, suunnitelmallisesti, turvallisesti ja luotettavasti työ- ja opiskeluympäristössä
- Opiskelija kykenee päätelmien tekemiseen / kliiniseen päättelyyn pääosin itsenäisesti
- Opiskelija pystyy soveltamaan teoriatietoa käytännön tilanteissa
- Opiskelija reflektoi toimintaansa ja kykenee käymään keskustelua saamastaan palautteesta
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Asteikon 3–4 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija kantaa vastuuta opitun jakamisesta ja ryhmässä toimimisesta
- Opiskelija osaa organisoida ryhmän toimintaa ja kykenee tarvittaessa johtamaan omaa ja ryhmän toimintaa
- Opiskelija sitoutuu ryhmään ja edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- Opiskelija osaa olla dialogissa ja toimii vuorovaikutustilanteissa tasavertaisesti
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa terveysliikuntaa sekä ohjata asiakasta ja asiakasryhmiä fysioterapian keinoin.
Lisätiedot
Its learning ja sähköposti