Development of the Company's Wellness Offering (5 cr)
Code: KH00BY75-3003
General information
- Enrollment
- 01.12.2024 - 03.02.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.02.2025 - 23.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 45
- Teachers
- Annika Karppelin
- Susanna Saari
- Telle Tuominen
- Course
- KH00BY75
Realization has 11 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 06.02.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
LEM_B166
Kullervo
|
Tue 11.02.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Tue 25.02.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Tue 04.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_2030
Evert muunto byod
|
Tue 11.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_3002
Henrik muunto byod
|
Tue 18.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
ICT_A1038b
Oppimistila
|
Tue 25.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_2002
Ivar muunto byod
|
Tue 01.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_2002
Ivar muunto byod
|
Tue 08.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
ICT_A1038b
Oppimistila
|
Tue 22.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_3003
Matias muunto byod
|
Thu 24.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 6.2. - 24.4.2025
Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt:
6.2. klo 12 - 16 Toteutussuunnitelma, projektitoimeksiantajien ideointi, yrityksen innovaatiotyypit, trendit
11.2. klo 12 - 16 Palvelumuotoilun lähestymistapa kehittämiseen, projektiryhmien muodostaminen, lukupiiritehtävän 1 ohjeistus
etäviikko
25.2. klo 12 - 16 Lukupiiritehtävän 1 purku, asiakasymmärrys/persoonakuvaus, customer journey/asiakkaan polku, Business Model Canvas, projektisuunnitelmien esitys, lukupiiritehtävän 2 ohjeistus
4.3. klo 12 - 16 Lukupiiritehtävän 2 purku, blueprint, projektiohjaus
11.3. klo 12 - 16 Kertaustesti, Tuotteistaminen, markkinoinnillinen tuotekuvaus, henkilökohtaisen palvelupolkutehtävän ohje, projektityöpajat
18.3. klo 12 - 16 Tuotekuvaus yrityksen sisäiseen käyttöön, projektityöpajat, projektiohjaus
25.3. klo 12 - 16 Tuotteen muuttuvat ja kiinteät kulut, hinnoittelu, hinnoittelutehtävän ohjeistus
1.4. klo 12 - 16 Hinnoittelu jatkuu, lopputuotosten ohjeistus
8.4. klo 12 - 16 Projektityöpajat, lopputuotosten teko, ohjausta
etäviikko
22.4. klo 12 - 16 Loppuesitykset, palautetta
24.4. klo 12 - 16 Kirjallisen lopputuotoksen viimeistely, kurssipalaute
Käytännön kehittämistehtävä pienryhmissä voi liittyä opiskelijoiden itse hankkimiin toimeksiantoihin tai kysyntäaukon täyttämiseen valitussa matkailukohteessa/yrityksessä (suunnittelu - toteutus - suullinen ja kirjallinen raportointi)
Objective
Upon completion of this course, the students will be able to
• identify changes in market conditions
• analyze the company's offerings and resources in relation to customer needs and values, as well as the competitive position
• apply service development models in practice, i.e. design launchable services that meet the needs and values of defined customer target groups
Content
• Market analysis
• Service development process models and their application at the company level
• Service offerings and differentiation as a competitive advantage
• Customer value creation
Materials
Lähiopetusmateriaalit itsissä.
Lukupiirimateriaalit Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Kehittämistehtävä edellyttää itsenäistä tiedonhakua.
Kertaustestin oppimateriaalit ilmoitetaan 11.2. lähiopetuskerralla.
Teaching methods
Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiirit ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista, luovuutta ja tiimityöskentelyä hyödyntäen palvelumuotoilun keinoja.
Exam schedules
Kertaustesti 4.3.25, tarvittaessa kaksi uusintakertaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin kehittämistehtävässä.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, yhteiskehittelytyöpajoja)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien kaksi etäviikkoa (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustestiin valmistautuminen, henkilökohtainen palvelupolkutehtävä, hinnoittelutehtävä sekä pienryhmässä tehtävän kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus sekä raportointi suullisesti ja kirjallisesti)
Evaluation methods and criteria
Palvelumuotoilun tietoperusta, kaksi lukupiiriä + esitykset, kertaustesti (20 % painoarvo)
Henkilökohtainen palvelupolkutehtävä, hyväksytty - hylätty ("rajatapauksissa" korottava vaikutus, itse- ja opettaja-arviointi)
Pienryhmissä toteutettava työelämälähtöinen kehittämistehtävä (suullinen ja kirjallinen tuotos), (60 %, itse-, vertais- ja opettaja-arviointi), kehittämistehtävään sisältyy myös hinnoittelutehtävä
Aktiivinen läsnäolo lähikerroilla, painoarvo 20 % kokonaisarvosanasta (11 tai 10 osallistumiskertaa = 5, 9 osallistumista = 4, 8 osallistumista = 3, 7 osallistumista = 2, 6 osallistumista = 1, 5 tai alle osallistumista = hylätty)
Failed (0)
Jokin arvioitava osio hylätty/suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana 1
Kehittämistehtävässä ryhmä on määritellyt tavoitteet toimeksiannon sekä oppimistavoitteiden suuntaisiksi, mutta saavuttaa ne vain osittain. Opiskelija/projektiryhmä hyödyntää palvelumuotoilun lähestymistapaa ja keinoja sekä palautetta niukasti ja ryhmän työskentely on hajanaista. Tuotos perustuu pääosin hajanaiseen, suorittavaan tekemiseen, ei suunnitelmalliseen kehittämiseen ja tietoperustan soveltamiseen. Lopputuotokset ovat sekavia, pinnallisia ja/tai viimeistelemättömiä ja niiden arvo on vähäinen toimeksiantajalle.
Kertaustestissä opiskelija saavuttaa noin 50 % maksimista.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana 3
Kehittämistehtävässä ryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti toimeksiannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee kohtalaisesti yhteiskehittelyyn ryhmän sisällä sekä hyödyntämään palvelumuotoilun lähestymistapaa, relevanttia tietoperustaa sekä palvelumuotoilun keinoja. Työskentely on ajoittan systemaattista, kriittistä, kohtalaisesti uusia ideoita tuottavaa sekä palautetta hyödyntävää. Lopputuotokset on pääosin perusteltu esimerkiksi hankitun asiakasymmärryksen, markkinatilannetiedon ja/tai tietoperustan avulla. Tuotokset ovat varsin loogisia, ymmärrettäviä sekä ilmeeltään selkeitä.
Kertaustestissä opiskelija saavuttaa n. 70 % maksimista.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana 5
Kehittämistehtävässä ryhmä toimii aktiivisesti, koordinoidusti, suunnitelmallisesti ja dialogisesti toistensa osaamista sekä palautetta hyödyntäen. Palvelumuotoilun näkökulmien ja keinojen hyödyntäminen on laajaa, perusteltua ja onnistunutta. Lopputuloksissa on innovatiivisuutta ja ne on perusteltu tietoperustan ja oman tiedonhaun avulla liittyen esimerkiksi asiakas- ja kilpailutilanneymmärrykseen. Tulokset ovat helposti hyödynnettävissä ja lopputuotokset ovat loogisia sekä ammattimaisen viimeisteltyjä.
Kertaustestistä opiskelija saavuttaa n. 90 % maksimista.
Further information
Lähiopetuskerrat, Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti