Skip to main content

Development of the Company's Wellness Offering (5 cr)

Code: KH00BY75-3003

General information


Enrollment
01.12.2024 - 03.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2025 - 23.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Teachers
Annika Karppelin
Susanna Saari
Telle Tuominen
Course
KH00BY75

Realization has 11 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 06.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
LEM_B166 Kullervo
Tue 11.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
LEM_A314 Oppimistila BYOD
Tue 25.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Tue 04.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_2030 Evert muunto byod
Tue 11.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_3002 Henrik muunto byod
Tue 18.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
ICT_A1038b Oppimistila
Tue 25.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_2002 Ivar muunto byod
Tue 01.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_2002 Ivar muunto byod
Tue 08.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
ICT_A1038b Oppimistila
Tue 22.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_3003 Matias muunto byod
Thu 24.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 6.2. - 24.4.2025

Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt:
6.2. klo 12 - 16 Toteutussuunnitelma, projektitoimeksiantajien ideointi, yrityksen innovaatiotyypit, trendit
11.2. klo 12 - 16 Palvelumuotoilun lähestymistapa kehittämiseen, projektiryhmien muodostaminen, lukupiiritehtävän 1 ohjeistus
etäviikko
25.2. klo 12 - 16 Lukupiiritehtävän 1 purku, asiakasymmärrys/persoonakuvaus, customer journey/asiakkaan polku, Business Model Canvas, projektisuunnitelmien esitys, lukupiiritehtävän 2 ohjeistus
4.3. klo 12 - 16 Lukupiiritehtävän 2 purku, blueprint, projektiohjaus
11.3. klo 12 - 16 Kertaustesti, Tuotteistaminen, markkinoinnillinen tuotekuvaus, henkilökohtaisen palvelupolkutehtävän ohje, projektityöpajat
18.3. klo 12 - 16 Tuotekuvaus yrityksen sisäiseen käyttöön, projektityöpajat, projektiohjaus
25.3. klo 12 - 16 Tuotteen muuttuvat ja kiinteät kulut, hinnoittelu, hinnoittelutehtävän ohjeistus
1.4. klo 12 - 16 Hinnoittelu jatkuu, lopputuotosten ohjeistus
8.4. klo 12 - 16 Projektityöpajat, lopputuotosten teko, ohjausta
etäviikko
22.4. klo 12 - 16 Loppuesitykset, palautetta
24.4. klo 12 - 16 Kirjallisen lopputuotoksen viimeistely, kurssipalaute

Käytännön kehittämistehtävä pienryhmissä voi liittyä opiskelijoiden itse hankkimiin toimeksiantoihin tai kysyntäaukon täyttämiseen valitussa matkailukohteessa/yrityksessä (suunnittelu - toteutus - suullinen ja kirjallinen raportointi)

Objective

Upon completion of this course, the students will be able to
• identify changes in market conditions
• analyze the company's offerings and resources in relation to customer needs and values, as well as the competitive position
• apply service development models in practice, i.e. design launchable services that meet the needs and values of defined customer target groups

Content

• Market analysis
• Service development process models and their application at the company level
• Service offerings and differentiation as a competitive advantage
• Customer value creation

Materials

Lähiopetusmateriaalit itsissä.
Lukupiirimateriaalit Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Kehittämistehtävä edellyttää itsenäistä tiedonhakua.
Kertaustestin oppimateriaalit ilmoitetaan 11.2. lähiopetuskerralla.

Teaching methods

Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiirit ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista, luovuutta ja tiimityöskentelyä hyödyntäen palvelumuotoilun keinoja.

Exam schedules

Kertaustesti 4.3.25, tarvittaessa kaksi uusintakertaa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin kehittämistehtävässä.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, yhteiskehittelytyöpajoja)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien kaksi etäviikkoa (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustestiin valmistautuminen, henkilökohtainen palvelupolkutehtävä, hinnoittelutehtävä sekä pienryhmässä tehtävän kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus sekä raportointi suullisesti ja kirjallisesti)

Evaluation methods and criteria

Palvelumuotoilun tietoperusta, kaksi lukupiiriä + esitykset, kertaustesti (20 % painoarvo)
Henkilökohtainen palvelupolkutehtävä, hyväksytty - hylätty ("rajatapauksissa" korottava vaikutus, itse- ja opettaja-arviointi)
Pienryhmissä toteutettava työelämälähtöinen kehittämistehtävä (suullinen ja kirjallinen tuotos), (60 %, itse-, vertais- ja opettaja-arviointi), kehittämistehtävään sisältyy myös hinnoittelutehtävä
Aktiivinen läsnäolo lähikerroilla, painoarvo 20 % kokonaisarvosanasta (11 tai 10 osallistumiskertaa = 5, 9 osallistumista = 4, 8 osallistumista = 3, 7 osallistumista = 2, 6 osallistumista = 1, 5 tai alle osallistumista = hylätty)

Failed (0)

Jokin arvioitava osio hylätty/suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana 1
Kehittämistehtävässä ryhmä on määritellyt tavoitteet toimeksiannon sekä oppimistavoitteiden suuntaisiksi, mutta saavuttaa ne vain osittain. Opiskelija/projektiryhmä hyödyntää palvelumuotoilun lähestymistapaa ja keinoja sekä palautetta niukasti ja ryhmän työskentely on hajanaista. Tuotos perustuu pääosin hajanaiseen, suorittavaan tekemiseen, ei suunnitelmalliseen kehittämiseen ja tietoperustan soveltamiseen. Lopputuotokset ovat sekavia, pinnallisia ja/tai viimeistelemättömiä ja niiden arvo on vähäinen toimeksiantajalle.
Kertaustestissä opiskelija saavuttaa noin 50 % maksimista.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana 3
Kehittämistehtävässä ryhmä toimii varsin oma-aloitteisesti ja koordinoidusti kohti toimeksiannon ja opintojakson tavoitteita sekä kykenee kohtalaisesti yhteiskehittelyyn ryhmän sisällä sekä hyödyntämään palvelumuotoilun lähestymistapaa, relevanttia tietoperustaa sekä palvelumuotoilun keinoja. Työskentely on ajoittan systemaattista, kriittistä, kohtalaisesti uusia ideoita tuottavaa sekä palautetta hyödyntävää. Lopputuotokset on pääosin perusteltu esimerkiksi hankitun asiakasymmärryksen, markkinatilannetiedon ja/tai tietoperustan avulla. Tuotokset ovat varsin loogisia, ymmärrettäviä sekä ilmeeltään selkeitä.
Kertaustestissä opiskelija saavuttaa n. 70 % maksimista.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana 5
Kehittämistehtävässä ryhmä toimii aktiivisesti, koordinoidusti, suunnitelmallisesti ja dialogisesti toistensa osaamista sekä palautetta hyödyntäen. Palvelumuotoilun näkökulmien ja keinojen hyödyntäminen on laajaa, perusteltua ja onnistunutta. Lopputuloksissa on innovatiivisuutta ja ne on perusteltu tietoperustan ja oman tiedonhaun avulla liittyen esimerkiksi asiakas- ja kilpailutilanneymmärrykseen. Tulokset ovat helposti hyödynnettävissä ja lopputuotokset ovat loogisia sekä ammattimaisen viimeisteltyjä.
Kertaustestistä opiskelija saavuttaa n. 90 % maksimista.

Further information

Lähiopetuskerrat, Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti

Go back to top of page