Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BY75-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2024 - 03.02.2025

Ajoitus

03.02.2025 - 23.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 45

Opettaja

  • Annika Karppelin
  • Susanna Saari
  • Telle Tuominen

Ryhmät

  • PLMWES23
    PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
  • 06.02.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 11.02.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 25.02.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 04.03.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 11.03.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 18.03.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 25.03.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 01.04.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 08.04.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 22.04.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003
  • 24.04.2025 12:00 - 16:00, Yrityksen wellness-tarjooman kehittäminen KH00BY75-3003

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• tunnistaa markkinatilanteiden muutoksia
• analysoida yrityksen tarjoomaa ja resursseja suhteessa asiakkaiden tarpeisiin ja arvostuksiin sekä kilpailutilanteeseen
• soveltaa palveluiden kehittämisen malleja käytäntöön, ts. suunnitella lanseerattavissa olevia, määriteltyjen asiakaskohderyhmien tarpeisiin ja arvostuksiin vastaavia palveluita

Sisältö

• Markkina-analyysi
• Palveluiden kehittämisen prosessimallit ja niiden soveltaminen yritystasolla
• Tarjooma ja erilaistuminen kilpailukeinona
• Arvon tuottaminen asiakkaalle

Oppimateriaalit

Lähiopetusmateriaalit itsissä.
Lukupiirimateriaalit Ilmoitetaan lukupiiritehtävänannoissa.
Kehittämistehtävä edellyttää itsenäistä tiedonhakua.

Opetusmenetelmät

Monimuotototeutus, jossa lähtökohtana Turun AMK:n Innopeda hyödyntäen monimuotoisia itsenäisen opiskelun sekä aktiivisen oppimisen menetelmiä kuten lukupiiri ja yhteiskehittelytyöpajat. Menetelmävalinnoilla tuetaan tietoperustan ja käytännön yhdistämistä, työelämäkontekstiin tutustumista, tiedon jakamista, rakentamista, luovuutta ja tiimityöskentelyä hyödyntäen palvelumuotoilun keinoja.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan kertaustesteistä lukupiiriohjeistuksien yhteydessä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ks. kohta oppimismenetelmät. Kestävä kehitys on läpileikkaavana teemana niin tietoperustassa kuin kehittämistehtävässä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lukujärjestyksessä olevat lähikerrat n. 45 h (sisältää avainluentoja, lukupiiriesityksiä, yhteiskehittelytyöpajoja)
- Etätyöskentely itsenäisesti ja pienryhmissä yht., n. 90 h eli keskimäärin 8 h/viikko mukaanlukien etäviikko (lukupiiriin lukeminen, lukupiiriesityksen teko, kertaustesteihin valmistautuminen, henkilökohtainen palvelupolkutehtävä sekä pienryhmässä tehtävän kehittämistehtävän suunnittelu ja toteutus)

Sisällön jaksotus

11 lähikertaa á 4 h viikoilla 6 - 18 poislukien viikot 8 ja 16

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaisesti aikavälillä 13.2. - 23.4.2024

Opintojakson oppimistavoitteet ja sisällöt liittyvät seuraaviin aiheisiin:
- Markkina-analyysi, kilpailutilanne, kysyntä, trendit, asiakasymmärrys
- Palvelun kehittäminen palvelumuotoilun menetelmin; asiakkaan ja yrityksen prosesessi
- Arvon tuottaminen asiakkaalle, innovaatiot ja erilaistuminen kilpailijoista
- Tuotteistaminen, hinnoittelu ja palvelun lanseerauksen edellyttämä viestintä

Tietoperustaosuus liittyy niin wellness- kuin matkailupalveluihin. Tietoperustaa otetaan haltuun kahdessa lukupiirissä sekä niihin liittyvissä kertaustesteissä.

Käytännön kehittämistehtävä pienryhmissä voi liittyä opiskelijoiden itse hankkimiin toimeksiantoihin tai kysyntäaukon täyttämiseen valitussa matkailukohteessa.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Lähiopetuskerrat, Itslearning ja tarvittaessa ryhmäsähköposti

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Sovitaan kertaustesteistä lukupiiriohjeistuksien yhteydessä: kaksi lukupiiriä + kaksi kertaustestiä (20 % painoarvo)
Henkilökohtainen palvelupolkutehtävä, hyväksytty - hylätty ("rajatapauksissa" korottava vaikutus, itse- ja opettaja-arviointi)
Pienryhmissä toteutettava työelämälähtöinen kehittämistehtävä (60 %, itse-, vertais- ja opettaja-arviointi)
Aktiivinen läsnäolo lähikerroilla, painoarvo 20 % kokonaisarvosanasta (50 - 59% läsnäolo = 1, 60 - 69% =2, 70 - 79% =3, 80 - 89%=4, 90 - 100%=5)

Hylätty (0)

Jokin arvioitava osio hylätty/suorittamatta.
Englanniksi