Human Resources and Competence Development as Competitive Advantage (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BY77-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.06.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.09.2025 - 11.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Opettajat
- Annika Karppelin
- Telle Tuominen
- Ryhmät
-
PLMWES23PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
-
ExchPATAExchange students PATA
- Opintojakso
- KH00BY77
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Lila Hamberg, StaffPoint
Tavoitteet
Upon completion of this course, the students is able to
- distinguish between strategic management and operational management decisions
- distinguish between leadership and management approach at company and destination level
- recognize the role of HR, use of technologies, competence development, and occupational wellness in tourism and hospitality industry
- explain the importance of soft skills in work community and customer contacts
Sisältö
- Leadership and developing employee competencies and occupational wellness
- Adaptability, problem solving, conflict resolution and teamwork
- Standardized processes, service standards and technology in customer encounters
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Team assignment: The interplay of human resource management and new technologies.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Team assignment: The interplay of human resource management and new technologies.
About 4 students per team. Scale 0 - 5, 20 % of total grade. Self-, peer- and teacher evaluation (Telle Tuominen)