Siirry suoraan sisältöön

MarkkinatutkimusLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00CZ39

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-tietää liiketoiminnan kehittämisessä tarvittavat tiedon hankintatavat
- ymmärtää mihin tarkoituksiin erilaisia tiedonhankintatapoja käytetään
- osaa hyödyntää tavanomaisimpia liiketoiminnan päätöstilanteissa käytettäviä tietoja
- osaa suunnitella ongelmanratkaisuun sopivan tavan toteuttaa markkinatutkimuksen
- Osaa arvioida kerättyjen tietojen hyödyllisyyttä ja merkittävyyttä

Sisältö

- Tiedonhankinnan rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja päätöksenteossa
- Päätöksenteko osana tuotekehitystä
- Erilaiset päätöksentekotilanteet
- laadulliset ja puolilaadulliset tiedonhankintatavat
- määrälliset menetelmät ja laboratoriokokeet
- Hankitun tiedon soveltaminen ja sen pohjalta tehtävä päättely