MarkkinatutkimusLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00CZ39
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
-tietää liiketoiminnan kehittämisessä tarvittavat tiedon hankintatavat
- ymmärtää mihin tarkoituksiin erilaisia tiedonhankintatapoja käytetään
- osaa hyödyntää tavanomaisimpia liiketoiminnan päätöstilanteissa käytettäviä tietoja
- osaa suunnitella ongelmanratkaisuun sopivan tavan toteuttaa markkinatutkimuksen
- Osaa arvioida kerättyjen tietojen hyödyllisyyttä ja merkittävyyttä
Sisältö
- Tiedonhankinnan rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja päätöksenteossa
- Päätöksenteko osana tuotekehitystä
- Erilaiset päätöksentekotilanteet
- laadulliset ja puolilaadulliset tiedonhankintatavat
- määrälliset menetelmät ja laboratoriokokeet
- Hankitun tiedon soveltaminen ja sen pohjalta tehtävä päättely