Myynti- ja markkinointiosaaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BS42
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 08.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 260
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mikko Niskanen
Ryhmät
-
LTOPS23DLTOPS23D
-
LTOPS23ELTOPS23E
-
LTOPS23CLTOPS23C
-
LTOPS23ALTOPS23A
-
LTOPS23BLTOPS23B
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Philip T. Kotler & Gary Armstrong: Principles of Marketing. 17th Global Edition.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.
Kirjat ovat taustamateriaalina
Muu ItsLearningissa
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Kontakti-opetus ja ryhmätyöt
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, Arviointi ryhmäsuoritusten perusteella.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
36 tuntia: luennot ja ryhmäesitykset (2x2h/viikko)
63 tuntia: kurssimateriaalien opiskelu ja yksilöllinen suunnittelu
36 tuntia: Opintoryhmätyö
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
- 2h luento koko kurssille kerran viikossa
- 2h pienryhmien tuotosten purkua viikottain pienryhmissä
Alustava aikataulu. Viikon numero on kurssin työviikon järjestysnumero, ei kalenteriviikko. Kurssi saattaa ajoittua mihin tahansa kevään aikana, lukujärjestyssuunnittelijat päättävät. Ajoitus-kohdan päivämäärät voivat muutua, kunhan lukujärjestys valmistuu.
Luennot: Ryhmätyöt:
1) Aloitus. Ei ole
Tuote
2) PESTLE Purku: Ryhmän tuote
3) Asiakas Purku: PESTLE
4) Jakelu Purku: Asiakas
5) Hinnoittelu Purku: Jakelu
6) Viestintä Purku: Hinnoittelu
7) Myynti Purku: Viestintä
8) Budjetti + suunnitelma Purku: Myynti
9) Ei luentoa, suunnitelman kirjoittamisen ohjausta. Markkinointikampanjoiden esitykset
10) Ei luentoa. Markkinointisuunnitelmien palautukset Its:iiin
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssi toteutetaan kampuksella. Lukujärjestykseen merkityt tunnit ovat kontaktiopetuksena kampuksella, ellei toisin erikseen ohjeisteta. Tunneille tai ryhmätöihin ei voi osallistua etänä eikä niitä tallenneta. Opiskelijaryhmät voivat organisoida omat tapaamisensa myös verkon kautta.
Kurssilla laaditaan markkinointikampanjasuunnitelma valitulle tuotteelle. Jokaisella pienryhmällä on erilainen tuote.
Kullakin viikolla on kaikille yhteinen luento yhdestä aiheesta (Ks. "Sisältö ja ajoitus")
Seuraavalla viikolla pienryhmät esittävät tästä aiheesta omaan tuotteensa liittyvän osan (PowerPoint-esitys , palautus Its:iin ja esitys ryhmätyötunnilla).
Sitä seuravan viikon aikana pienryhmät kirjoittavat esityksen ja siitä saatujen kommenttien perusteella vastaavan luvun markkinointisuunnitelmaansa (MS Word), ja palauttavat sen Its:iin.
Opintojakson lopussa näistä suunnitelmista kootaan lopullinen markkinointisuunnitelma ja esitellään se.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätöiden esitykset:
Koko ryhmän tulee olla mukana esittämässä työtä, eli ryhmätyötunnit ovat pakollisia. 1 poissaolo/opiskelija sallitaan ilman seuraamuksia tai selityksiä. Sen jälkeen jokainen poissaolo, jolle ei ole hyväksyttävää syytä, alentaa arvosanaa yhdellä numerolla. 4 poissaoloa tai enemmän aiheuttaa kurssin hylkäämisen.
Poissaolot ovat hyväksyttäviä sairastumisen, lapsen sairastumisen tai muun pakottavan syyn takia. Poissaolon syy on voitava todentaa opettajalle. Työssäkäynti tai osallistuminen muuhun opetukseen ei ole hyväksyttävä syy.
Kaikkien tulee antaa tasavertainen panos työn tekemiseen. Mikäli joku ryhmän jäsen ei osallistu työhön, ryhmän tulee ilmoittaa asia opettajalle, joka selvittää asian keskustelemalla ryhmän kanssa, Jos opiskelija ei ole lainkaan osallistunut yksittäisen ryhmätyön tekemiseen ilman hyväksyttävää syytä, ryhmän tulee jättää hänen nimensä pois ryhmätyön palautuksesta. Tämä myös tarkoittaa kurssin tulemista hylätyksi ko. opiskelijan osalta.
Ryhmätöiden esitykset arvioidaan asteikolla 0 (Hylätty), 1-5. Koko ryhmä saa pääsääntöisesti saman arvosanan,
Ryhmätöiden suunnitelmat arvioidaan Hyväksytty/Hylätty. Kaikki oltava hyväksytysti palautettuja.
Koko suunnitelma (palautus siis viimeisellä viikolla) arvioidaan 0 (Hylätty), 1-5. Hylätty suunnitelma merkitsee koko kurssin tulemista hylätyksi. Koko ryhmä saa pääsääntöisesti saman arvosanan.
Ryhmätöiden esitysten arvosanojen keskiarvo muodostaa 60% koko kurssin arvosanasta.
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 40% koko kurssin arvosanasta.
Pääsääntöisesti koko ryhmä saa saman arvosanan, mutta tarvittaessa asiasta voidaan keskustella opettajan kanssa, mikäli tämä koetaan tarpeelliseksi.
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 30.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 130
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaakko Haltia
Ryhmät
-
LTOPS23HLTOPS23H
-
LTOPS23ILTOPS23I
-
LTOPS23JLTOPS23J
-
LTOPS23KLTOPS23K
-
LTOPS23FLTOPS23F
-
LTOPS23GLTOPS23G
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Bergström S., Leppänen A.: "Yrityksen asiakasmarkkinointi".
Kotler P., Armstrong G.: Principles of marketing
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus
Pienryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Itslearning
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Reflektio
Esitykset
Pienryhmäarvioinnit
Markkinointisuunnitelma
Yhteensä 133 h per nuppi.
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Ajoitus varmistuu lukujärjestyksen valmistuttua, mutta alustavasti
- 2h luento koko ryhmälle kerran viikossa 9 viikon ajan
- 2h pienryhmien tulosten tarkastelua 4-5 kertaa opintojakson aikana
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Ryhmätyöt 1-4 arvosanojen keskiarvo muodostaa 50% koko kurssin arvosanasta
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 50 % koko kurssin arvosanasta
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 16.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 17.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mikko Niskanen
Ryhmät
-
PMMWES22Myyntityö, matkailu ja wellness liiketoimintana, S22
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Philip T. Kotler & Gary Armstrong: Principles of Marketing. 17th Global Edition.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.
Kirjat ovat taustamateriaalina
Muu ItsLearningissa
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Kontakti-opetus ja ryhmätyöt
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, Arviointi ryhmäsuoritusten perusteella
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
36 tuntia: luennot ja ryhmäesitykset (2x2h/viikko)
63 tuntia: kurssimateriaalien opiskelu ja yksilöllinen suunnittelu
36 tuntia: Opintoryhmätyö
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
- 2h luento koko kurssille kerran viikossa
- 2h pienryhmien tuotosten purkua viikottain pienryhmissä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätöiden esitykset arvioidaan asteikolla 0 (Hylätty), 1-5
Ryhmätöiden suunnitelmat arvioidaan Hyväksytty/Hylätty. Kaikki oltava hyväksytysti palautettuja.
Koko suunnitelma (palautus siis viimeisellä viikolla) arvioidaan 0 (Hylätty), 1-5
Ryhmätöiden arvosanojen keskiarvo muodostaa 60% koko kurssin arvosanasta
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 40% koko kurssin arvosanasta
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 16.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 17.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mikko Niskanen
Ryhmät
-
LTOPS22GLTOPS22G
-
LTOPS22HLTOPS22H
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Philip T. Kotler & Gary Armstrong: Principles of Marketing. 17th Global Edition.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.
Kirjat ovat taustamateriaalina
Muu ItsLearningissa
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Kontakti-opetus ja ryhmätyöt
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, Arviointi ryhmäsuoritusten perusteella
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
36 tuntia: luennot ja ryhmäesitykset (2x2h/viikko)
63 tuntia: kurssimateriaalien opiskelu ja yksilöllinen suunnittelu
36 tuntia: Opintoryhmätyö
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
- 2h luento koko kurssille kerran viikossa
- 2h pienryhmien tuotosten purkua viikottain pienryhmissä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätöiden esitykset arvioidaan asteikolla 0 (Hylätty), 1-5
Ryhmätöiden suunnitelmat arvioidaan Hyväksytty/Hylätty. Kaikki oltava hyväksytysti palautettuja.
Koko suunnitelma (palautus siis viimeisellä viikolla) arvioidaan 0 (Hylätty), 1-5
Ryhmätöiden arvosanojen keskiarvo muodostaa 60% koko kurssin arvosanasta
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 40% koko kurssin arvosanasta
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 10.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
50 - 140
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaakko Haltia
Ryhmät
-
LTOPS22ALTOPS22A
-
LTOPS22DLTOPS22D
-
LTOPS22ELTOPS22E
-
LTOPS22BLTOPS22B
-
LTOPS22CLTOPS22C
-
LTOPS22FLTOPS22F
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Bergström S., Leppänen A.: "Yrityksen asiakasmarkkinointi".
Kotler P., Armstrong G.: Principles of marketing
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus
Pienryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Itslearning
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Reflektio
Markkinointisuunnitelma
Yhteensä 133 h per nuppi.
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Ajoitus varmistuu lukujärjestyksen valmistuttua, mutta alustavasti
- 2h luento koko ryhmälle kerran viikossa 9 viikon ajan
- 2h pienryhmien tulosten tarkastelua 3-4 kertaa opintojakson aikana
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Ryhmätyöt 1-7 arvosanojen keskiarvo muodostaa 60% koko kurssin arvosanasta
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 40% koko kurssin arvosanasta
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 18.01.2022
Ajoitus
11.01.2022 - 17.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mikko Niskanen
Ryhmät
-
PMYYNS21Myyntityö S21
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Philip T. Kotler & Gary Armstrong: Principles of Marketing. 17th Global Edition.
Bergström, Seija & Leppänen, Arja: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.
Kirjat ovat taustamateriaalina
Muu ItsLearningissa
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus Zoomissa pandemian takia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, Arviointi ryhmäsuoritusten perusteella
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksiluku mahdollista, ohjeet ItsLearningissa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
36 tuntia: luennot ja ryhmäesitykset (2x2h/viikko)
63 tuntia: kurssimateriaalien opiskelu ja yksilöllinen suunnittelu
36 tuntia: Opintoryhmätyö
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
- 2h luento koko ryhmälle kerran viikossa 9 viikon ajan
- 2h pienryhmien tuotosten purkua viikottain pienryhmissä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Ryhmätyöt 1-7 arvosanojen keskiarvo muodostaa 60% koko kurssin arvosanasta
Koko suunnitelman arvosana muodostaa 40% koko kurssin arvosanasta
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 17.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaakko Haltia
Ryhmät
-
LTOPS21DLTOPS21D
-
LTOPS21CLTOPS21C
-
LTOPS21BLTOPS21B
-
LTOPS21ALTOPS21A
-
PLIITS21Liiketalous S21
-
LTOPS21FLTOPS21F
-
LTOPS21ELTOPS21E
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Oppimateriaalit
Itslearningissa
Opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Itsenäisiä opintoja, luentoja, ryhmätöitä, verkkoharjoituksia ja projektioppimista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Reflektio
MARSU
Yhteensä 133 h per nuppi.
Sisällön jaksotus
Opiskelija
- osaa käyttää myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä ja asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntiprosessin vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- hahmottaa myynnin ja markkinoinnin roolin organisaation liiketoiminnassa
Ajoitus varmistuu lukujärjestyksen valmistuttua, mutta alustavasti
- 2h luento koko ryhmälle kerran viikossa 9 viikon ajan
- 2h pienryhmien tuotosten purkua viikottain pienryhmissä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin ryhmätyö arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Hylätty (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen