Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Digital BusinessLaajuus (5 op)

Tunnus: 3041232

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 14.01.2025

Ajoitus

14.01.2025 - 18.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Saara Tikkanen
  • Kai Schleutker
Ryhmät
  • LTOPS24F
    LTOPS24F
  • LTOPS24G
    LTOPS24G
  • LTOPS24B
    LTOPS24B
  • LTOPS24C
    LTOPS24C
  • LTOPS24D
    LTOPS24D
  • LTOPS24E
    LTOPS24E
  • LTOPS24H
    LTOPS24H
  • LTOPS24I
    LTOPS24I
  • LTOPS24J
    LTOPS24J
  • LTOPS24A
    LTOPS24A
  • LTOPS24K
    LTOPS24K

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Kurssikirjat:
- Jablonski, A., Jablonski, M., Jablonski, A. ., & Jablonski, M. (2021). Digital business models: Perspectives on monetisation. Routledge. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995764434705970?sid=4870816542

- Otola, I., Grabowska, M., Otola, I., & Grabowska, M. (2020). Business models: Innovation, digital transformation, and analytics (1st Edition.). CRC Press. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995764418605970?sid=4870881540

- Osterwalder A. et al 2010. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers (eBook) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995610304205970

- Chan W.C & Mauborgne, R. 2015 Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant (eBook) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995607080605970

Luentomateriaalit ja muut ITSiin lisätyt materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset sekä ennakkotehtävät ja tehtävien presentointi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla on kaksi monivalintatenttiä. Tenttiajankohdat ilmoitetaan kurssin ensimmäisellä kerralla.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely. Kestävä kehitys huomioidaan kurssin sisällöissä (esim. ESG).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Ajoitus: 14.01.2025 - 18.03.2025. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.

Kurssilla on ennakkotehtävä, joka lähetetään automaattiviestinä kurssille ilmoittautumisen jälkeen. Ennakkotehtävä tulee olla tehtynä viimeistään 13.1.2025.

Kurssilla tarkastellaan mm.
- liiketoimintamallien peruskäsitteitä
- digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia
- digitaalista saatavuutta (mm. verkkokauppa)
- kestävään kehitykseen liittyviä digitaalisia liiketoimintamalleja
- modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM)
- tekoälyn hyödyntämistä liiketoiminnassa
- digitaalisen markkinoinnin kontekstia

Kurssi koostuu lähiopetuksesta, joka toteutetaan auditoriossa.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Sähköposti ja ITS

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja siihen liittyvään esitykseen sekä kurssitenttien arvosanaan. Arvioinnin painotus: 60 % ryhmätyö + kurssitentit 20 % + 20 %.

Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei oteta arvioida, vaan ne ja/tai tehtävien palauttamatta jättäminen toimii perusteena madaltaa loppuarvosanaa. Kurssitenttien läpäisy edellyttää, että opiskelija on vastannut vähintään 50 % kysymyksistä oikein.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Muiden tehtävien palauttamatta jättäminen vaikuttaa alentavasti arvosanaan. Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn (vapaamatkustaminen), eikä ole suorittanut yksilötenttejä. Kurssi hylätään, mikäli jokin kurssitehtävistä sisältää yli 90 % plagioitua sisältöä. Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli tehtävä sisältää yli 40 % plagioitua sisältöä. Opintojakson suorittamisessa saa käyttää tekoälytyökaluja, kuten kielimalleja, esimerkiksi tiedon hakemiseen ja alustavien suuntaviivojen luomiseen ratkaisuille. Tekoälyn käytöstä on pyydettäessä osattava antaa selvitys. Tekoälyn tuottaman sisällön suora kopiointi ja sen esittäminen omana, johtaa tehtävän hylkäämiseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien, digitaalisen liiketoiminnan ja kurssin teemojen peruskäsitteistön tyydyttävästi. Tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Loppuraportin jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien, digitaalisen liiketoiminnan ja kurssin teemojen peruskäsitteistön hyvin. Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Loppuraportti on luova ja toteuttamiskelpoinen ja sen rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa ei ole puutteita. Myös liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien, digitaalisen liiketoiminnan ja kurssin teemojen peruskäsitteistön kiitettävästi. Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin tehtävät ajoissa, osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja loppuraportti on luova ja toteuttamiskelpoinen ja sen rakenne ja presentointi on ammattimaista. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 12.09.2024

Ajoitus

12.09.2024 - 24.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 15.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 01.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • LTOPS23H
    LTOPS23H
  • LTOPS23I
    LTOPS23I
  • LTOPS23J
    LTOPS23J
  • LTOPS23K
    LTOPS23K
  • LTOPS23D
    LTOPS23D
  • LTOPS23E
    LTOPS23E
  • LTOPS23F
    LTOPS23F
  • LTOPS23G
    LTOPS23G
  • LTOPS23C
    LTOPS23C
  • LTOPS23A
    LTOPS23A
  • LTOPS23B
    LTOPS23B

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Ajoitus: 15.01.2024 - 07.04.2024. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla.

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki yksilö- ja ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin. Yksilötyö on plagioitu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 200

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • LTOPS22A
    LTOPS22A
  • LTOPS22D
    LTOPS22D
  • LTOPS22E
    LTOPS22E
  • LTOPS22B
    LTOPS22B
  • LTOPS22C
    LTOPS22C
  • LTOPS22G
    LTOPS22G
  • LTOPS22H
    LTOPS22H
  • LTOPS22F
    LTOPS22F

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu tammi-toukokuu 2023. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.

Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 14.09.2022

Ajoitus

15.09.2022 - 20.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • PINBOS21
    International Business Online Autumn 2021

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 20.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Sanna Merisalo
Ryhmät
  • PMYYNS21
    Myyntityö S21

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

- Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum. (löytyy painettuna ja ekirjana) TAI Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja e-kirjana)

- Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (löytyy painettuna ja ekirjana)

Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot ja opiskelijoiden itsenäinen työskentely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, josta tulee sähköpostilla lisätietoa viikolla 34.

Kurssin sisältö:
- Digitaalinen liiketoiminta ja sen tuomat mahdollisuudet.
- Liiketoimintamallien murros ja moderni
asiakkuuksien hallinta.
- Liiketoimintamallien tarkastelun periaatteet.

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kurssin alussa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät on tehty hyväksytysti ja ne edesauttavat loppuraportin tekemistä. Arviointi perustuu
loppuraporttiin ja sen esitykseen yhteisellä arvosanalla (0-5).

Harjoitustehtävien ja loppuraportin palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.

Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän
hylkäämiseen.

Hylätty (0)

Tehtäviä ja loppuraporttia ei ole tehty hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti
konsepteja.

Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja
tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.

Kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää
monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 14.01.2022

Ajoitus

02.02.2022 - 30.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

0 - 130

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Maria Välivirta Havia
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • PLIITS21
    Liiketalous S21

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Online luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu helmi-toukokuu 2022. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%.Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppilas on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedon haun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti.