Asiakaskeskeiset myynti- ja markkinointiprojektitLaajuus (10 op)
Tunnus: KH00CN66
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 11.09.2024
Ajoitus
04.09.2024 - 18.12.2024
Opintopistemäärä
2 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 15
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
PMYYNS23Myyntityö S23
-
PLIITS23MARPLIITS23MAR
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.
Oppimateriaalit
Treeni- ja kirjareflektiolähteet. Yritysprojektien vaativat materiaalit.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien, kirjapiirien ja yritysprojektien avulla. Portfoliotyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia kirjapiirissa sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa noudatetaan kestävän kehityksen periaatteita.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, kirjareflektiot, oppimissopimus ja tuntikertymä). Opiskelija suorittaa vähintään 10 op per lukukausi.
Sisällön jaksotus
Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.
Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit. Opiskelija suorittaa vähintään 10 op per lukukausi.
Viestintäkanava ja lisätietoja
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa ja myynnissä Pipedrivea. Markkinoinnissa Instagramia ja LinkeIniä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta. Portfolio esitellään ja arvoidaan lukukauden lopussa.
Hylätty (0)
Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä (ks. 1-2 arviointikriteerejä).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnittelee, toteuttaa, seuraa ja raportoi myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoi asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioi projektissa omaa tekemistään
• toimii osana MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiä
•osallistuu MyyntiAkatemian treeneihin ja viikkopalavereihin
• käyttää työkaluja esim. Teams, Trello
• tekee ja esittelee omaa portfoliota arviointia varten.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyvä 3-4, opiskelija:
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnittelee ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat ja ehdottaa näihin ratkaisuja
• kommunikoi asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioi projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta
• toimii aktiivisesti osana MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiä
• osallistuu aktiivisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
• käyttää työkaluja esim. Teams, Trello, Pipedrive, Instagram, LinkedIn
• kerää ja esittelee vaikuttavasti omaa osaamista kuvaavaa portfoliota arviointia varten.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana erinomainen (5), opiskelija:
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia ja kehitettäviä myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat ja tuoda näihin luovat ratkaisut
• kommunikoi asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimii dialogisesti ja aktiivisesti osana MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiä
• osallistuu aktiivisesti ja dialogisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
• käyttää ja kehittää työkaluja esim. Teams, Trello, Pipedrive, Instagram, LinkedIn
• tekee ja esittelee myyvästi omaa osaamista kuvaavaa portfoliota arviointia varten.
Ilmoittautumisaika
01.11.2023 - 30.11.2023
Ajoitus
01.12.2023 - 30.06.2024
Opintopistemäärä
2 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
PMYYNS22Myyntityö S22
-
PLIITS22MARPLIITS22MAR
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.
Oppimateriaalit
Treeni- ja kirjareflektiolähteet.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.
Sisällön jaksotus
Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.
Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit.
Viestintäkanava ja lisätietoja
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.
Hylätty (0)
Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoida asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioida projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimia asiakaspalautteen mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
2 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
PLIITS21marPLIITS21mar
-
PMYYNS21Myyntityö S21
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.
Oppimateriaalit
Treenien ja kirjapiirien teorialähteitä.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.
Sisällön jaksotus
Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.
Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit.
Viestintäkanava ja lisätietoja
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.
Hylätty (0)
Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoida asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioida projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimia asiakaspalautteen mukaisesti.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
2 - 10
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
MyAkatemiaMyyntiAkatemia
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- ymmärtää asiakasyrityksen liiketoimintamallia
- kuunnella asiakasta ja ehdottaa lisäarvoa tuottavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
- kehittää ja parantaa myyntiä ja markkinointia yhdessä asiakkaan kanssa.
Oppimateriaalit
Treeni- ja kirjareflektiolähteet.
Opetusmenetelmät
Tiimioppiminen ja oppiminen yritysten kehittämisprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä syvennetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat yritysten kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.
Sisällön jaksotus
Opiskelija ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan ja ansaintalogiikan. Hän osaa kuunnella asiakasta ja tuottaa tämän kanssa yhteistyössä kannattavia markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja projektien muodossa. Dialoginen vuorovaikutus ja asiakaspalaute ohjaavat toimintaa.
Opintojakso on jatkokurssi MyyntiAkatemian kurssille Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit.
Viestintäkanava ja lisätietoja
MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan projektitoiminnasta.
Hylätty (0)
Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida myynti/markkinointiprojektin
• kommunikoida asiakkaan kanssa läpi projektin
• arvioida projektissa omaa tekemistään.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin
• arvioida projektissa omaa ja tiimin tekemistä asiakaspalautteen pohjalta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
•selvittää asiakasyrityksen liiketoiminnan ja ansaintalogiikan ja suunnitella ja toteuttaa asiakkaalle analyysin pohjalta kannattavia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja
• ymmärtää asiakasta ja asiakastoimintamallin mahdolliset ongelmat
• kommunikoida asiakkaan kanssa dialogisesti läpi projektin ja nopeasti selvittää mahdollisia viestintähaasteita
• pitää asiakasta keskiössä ja ehdottaa hänelle lisäansaintaa tuottavia jatkotoimenpiteitä
• toimia asiakaspalautteen mukaisesti.