Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallintaLaajuus (5 op)

Tunnus: 2081331

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 07.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 04.02.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 22

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät
  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

* ilmoitetaan opintojakson alkaessa
* materiaali jaetaan pääosin lähiopetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä yhdessä mainostoimiston kanssa
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

Brändin hallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen asiakasprojektin toimeksiantoon yhdessä mainostoimiston kanssa.

Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

Huom! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetuspäiviä, joissa läsnäolo on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet

Viestintäkanavana sähköposti ja ItsLearning-alusta

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti toimeksiannon mukaisesti

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 09.01.2024

Ajoitus

09.01.2024 - 01.02.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

12 - 20

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät
  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

* ilmoitetaan opintojakson alkaessa
* materiaali jaetaan pääosin lähiopetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.

Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

Huom! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetuspäiviä, joissa läsnäolo on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet

Viestintäkanavana sähköposti ja ItsLearning-alusta

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti toimeksiannon mukaisesti

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 09.01.2023

Ajoitus

10.01.2023 - 31.01.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 18

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.

Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.

Viestintäkanava ja lisätietoja

HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Ilmoittautumisaika

01.01.2022 - 11.01.2022

Ajoitus

11.01.2022 - 15.02.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 24

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Minna Teittinen
Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät
  • PMEDIS20tupr
    PMEDIS20tupr
  • PMEDIS20masn
    PMEDIS20masu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojekti
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.
Opintojakso ajoittuu 11.1.-13.2.2022 välille. Tarkempi opetuksen aikataulu ItsLearning-alustalla.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti