Brändin hallintaLaajuus (5 op)
Tunnus: 2081331
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 07.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 04.02.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 22
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
* ilmoitetaan opintojakson alkaessa
* materiaali jaetaan pääosin lähiopetuksen yhteydessä
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä yhdessä mainostoimiston kanssa
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)
Sisällön jaksotus
Brändin hallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen asiakasprojektin toimeksiantoon yhdessä mainostoimiston kanssa.
Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
Huom! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetuspäiviä, joissa läsnäolo on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.
Viestintäkanava ja lisätietoja
HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet
Viestintäkanavana sähköposti ja ItsLearning-alusta
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti toimeksiannon mukaisesti
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 09.01.2024
Ajoitus
09.01.2024 - 01.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
* ilmoitetaan opintojakson alkaessa
* materiaali jaetaan pääosin lähiopetuksen yhteydessä
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen, kestävän kehityksen periaatteiden huomiointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)
Sisällön jaksotus
Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.
Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
Huom! Opintojakso sisältää runsaasti lähiopetuspäiviä, joissa läsnäolo on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.
Viestintäkanava ja lisätietoja
HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet
Viestintäkanavana sähköposti ja ItsLearning-alusta
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti toimeksiannon mukaisesti
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 09.01.2023
Ajoitus
10.01.2023 - 31.01.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 18
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojektin teko tiimityönä
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)
Sisällön jaksotus
Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.
Lähiopetuksen aikataulu lukujärjestyksessä ja tarkempi ohjelma ItsLearning-alustalla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
HUOM! EDELTÄVYYSEHDOT: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 11.01.2022
Ajoitus
11.01.2022 - 15.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 24
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS20tuprPMEDIS20tupr
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluennot
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tehtäväperustaisia luentoja sekä harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti, työelämään tutustumista vierailijaluentojen avulla, asiakasprojekti
(tehtävänannot tarkemmin ItsLearningissä)
Sisällön jaksotus
Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen, asiakasprojekti.
Opintojakso ajoittuu 11.1.-13.2.2022 välille. Tarkempi opetuksen aikataulu ItsLearning-alustalla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteet ja Konseptisuunnittelun perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti