Myynti ja asiakkuudetLaajuus (5 op)
Tunnus: 3221018
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 07.01.2025
Ajoitus
07.01.2025 - 15.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Mediatuotannon koulutus
Opettaja
- Markus Hatakka
- Timo Linnossuo
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Ryhmät
-
MMEDTK24VMediatuotanto, verkko, kevät 2024
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.
Sisällön jaksotus
Verkkotapaamiset:
7.1.2025
4.2.2025
11.3.2025
1.4.2025
15.4.2025
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Mediatuotannon koulutus
Opettaja
- Timo Linnossuo
Vastuuopettaja
Timo Linnossuo
Ryhmät
-
MMEDTK23VMediatuotanto, verkko, kevät 2023
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.
Sisällön jaksotus
Verkkotapaamiset:
10.1.2024
21.2.2024
13.3.2024
3.4.2024
17.4.2024
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Mediatuotannon koulutus
Opettaja
- Markus Hatakka
- Timo Linnossuo
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Ryhmät
-
MMEDTK22VMediatuotanto, verkko, kevät 2022
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.
Sisällön jaksotus
Verkkotapaamiset:
10.1.2023 klo 16-18
31.1.2023 klo 16-18
21.2.2023 klo 16-18
7.3.2023 klo 16-18
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 10.06.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 23
Opettaja
- Markus Hatakka
- Timo Linnossuo
Vastuuopettaja
Markus Hatakka
Ajoitusryhmät
- MMEDTK21V (Koko: 21. Avoin AMK: 0.)
- Media-alan päiväopiskelijat (Koko: 2. Avoin AMK: 0.)
Pienryhmät
- MMEDTK21V
- Media-alan päiväopiskelijat
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata onnistuneen myyntityön edellytykset
- suunnitella ja kehittää yrityksen tai yhteisön tuotteiden tai palvelujen myyntiä
- erotella myyntiprosessin vaiheet tuotteiden tai palvelujen myynnissä
- arvioida asiakaspotentiaalia ja kartoittaa asiakkaiden tarpeita
- selittää kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään onnistuneen myyntityön edellytykset, myyntiprosessin vaiheet, myynnin suunnittelu ja johtaminen, asiakaspotentiaalin tunnistaminen, asiakasymmärrys, kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytyminen sekä asiakassuhteiden johtaminen.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus (verkkotapaamiset)
Itsenäinen työskentely
Pienryhmätyöskentely
Sisällön jaksotus
Verkkotapaamiset:
19.1. klo 16-16
9.2. klo 16-18
30.3. klo 16-18
Viestintäkanava ja lisätietoja
MMEDTK21V: 21 paikkaa
Media-alan päiväopiskelijat: 3 paikkaa
Arviointiasteikko
H-5