Milla Lahdenperä, Katriina Vesanen
Materiaali itslearning- kurssiympäristössä. Ei materiaalikustannuksia opiskelijalle. (not translated)
Lähiopetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely, itsearviointi, vertaisarviointi (not translated)
•Lähitunnnit ja kotitehtävät (HYV/HYL)
•Suullinen esitys ja muut arvioitavat kurssitehtävät pisteytetään,
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella ja osa itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.
Palaute: Opettaja, tehtäväkohtainen pisteytys, itsereflektointi, vertaispalaute (not translated)
English
05.09.2023 - 29.09.2023
01.07.2023 - 01.09.2023
10 - 30
Health and Well-being
Katriina Vesanen (@turkuamk.fi) (not translated)
Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat. (not translated)
Degree Programme in Dental Technology
Kupittaa Campus
0.00 credits
1.00 credits
H-5
- (not translated)
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella tai itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit. (not translated)
Työelämälähtöisyys, digioppiminen, tiimioppiminen, reflektointi (not translated)
3 op vastaa n. 81h opiskelijan työtä
• Lähitunnnit ja kotitehtävät: 26h
• Suullinen esitys ja siihen valmistautuminen:15h
• Arvioitavat kurssitehtävät ja muu itsenäinen työskentely 40h (not translated)
- Oman kielitaidon arviointi ja oppimistavoitteiden asettaminen
- Alan englanninkielisten tekstien ym, materiaalin lukeminen ja käsittely
- Oman osaamisen markkinointi englanniksi
- Työelämälähtöisen suullisen ja kirjallisen kielitaidon kehittäminen
- Suullisen asiantuntijaesityksen valmistelu ja esitys
- Alan englanninkielisen terminologian opiskelu ja hyödyntäminen (not translated)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)
Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)
Katriina Vesanen
Course.material will be available on Itslearning. No material costs for the students.
The course will be graded on a scale 0-5. Please, see the criteria below and in itslearning.
In addition to the teacher's feedback, the student will provide and receive peer feedback.
English
30.10.2023 - 17.12.2023
02.06.2023 - 30.10.2023
20 - 39
Health and Well-being
Katriina Vesanen
Itslearning messaging is used for course specific communication. For urgent messages, please use email. Additional support and guidance meetings can be arranged in Teams if necessary.
Degree Programme in Social Services
Salo IoT Campus
0.00 credits
1.00 credits
H-5
No final exam, the course assessment is based on the graded assignments implemented partly independently, partly on campus. All course assignments need to be passed to get the final course grade (0-5).
NB! Some of the lessons are held in Zoom (the link will be provided later and some of the lessons are held on campus. The detailed information will be updated and sent to you vie emai and infromed in itslearning course space.
Course content:
• Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
• Communication needed in client situations
• Professional vocabulary
• Field-related topics; texts and discussion
• Reading and summarizing field-related articles
• Spoken presentation
• Self-reflection
The student does not perform adequately on the course, or terminates the course.
The student's production is inconsistent and sometimes hard to follow. However, the student knows the basic, most central vocabulary of their field, and can use it in their speech and writing. There are mistakes in the student's production related to structure and vocabulary, which influence the understandability. The message is conveyed in both spoken and written production despite the mistakes. The student does not participate very actively to the teaching. However, all the required assignments are submitted.
The student's language use is appropriate, logical, clear and mostly fluent. Their speech and writing is easy to follow. The student knows professional vocabulary and can use it to their advantage in writing. Mistakes might occur from time to time in both speech and writing, but they do not affect the understandability. The student has followed instructions in their productions and their performance is professional. The student also participates actively to teaching and interactional situations. The required assignments are submitted and done well.
The student's language use is versatile, skilled, appropriate and incisive in both written and spoken productions. Their speech and writing is pleasant to follow. Their knowledge of the professional vocabulary is excellent and they can routinely use it to their advantage in their productions. The student is a skilled participant in interactional situations and is excited to participate in them. Both their spoken and written productions consist of diverse structures. The student has been an active participant on the course and their productions show an excellent readiness to use language.
Katriina Vesanen
Opettajan oma materiaali, verkkomateriaali, kaikki oppimateriaali on saatavilla itslearningissa. Ei kustannuksia opiskelijalle. (not translated)
Lähiopetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely, itsearviointi (not translated)
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella ja osa itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.
Palaute ja arviointi: Opettaja, vertaispalaute, itsearviointi (not translated)
Finnish
05.09.2023 - 31.10.2023
02.06.2023 - 05.09.2023
40 - 65
Health and Well-being
Katriina Vesanen (@turkuamk.fi) (not translated)
Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat. (not translated)
Degree Programme in Social Services
Kupittaa Campus
0.00 credits
1.00 credits
H-5
- (not translated)
Ei lopputenttiä, kurssi perustuu tehtäväkohtaiseen arviointiin, (not translated)
Työelämälähtöisyys, digioppiminen, tiimioppiminen, reflektointi (not translated)
- opetustunnit ja kotitehtävät yht. 26h
- suullisen esityksen valmistelu ja esittäminen 15 h
- yksilö ja paritehtävät itsissä 40 h (not translated)
HUOM!
Opintojakson tunneista osa pidetään lähitunteina kampuksella ja osa verkossa.
Verkkotapaamiset pidetään Zoomissa. Kutsu ensimmäiseen tapaamiseen tulee sähköpostitse ja koko kurssin ajan käytetään samaa verkkolinkkiä, joka löytyy alta ja itslearning-oppimisympäristöstä.
Zoom-linkki:
https://turkuamk.zoom.us/j/69523435343?pwd=SS9lcUhNclNTM2VUZVFTUmhmR3VQUT09
Course content:
• Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
• English needed in client situations
• Professional vocabulary
• Field-related topics; texts and discussion
• Reading and summarizing field-related articles
• Spoken presentation
• Self-reflection, thesis abstract guidance (not translated)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)
Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)
Katriina Vesanen
Opettajan oma materiaali, verkkomateriaali, kaikki oppimateriaali on saatavilla itslearningissa. Ei kustannuksia opiskelijalle. (not translated)
verkkotunnit, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely, itsearviointi (not translated)
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5: perustuen tehtäväperusteiseen pisteytykseen, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit.
Palaute ja arviointi: Opettaja, vertaispalaute, itsearviointi (not translated)
English
27.09.2023 - 29.10.2023
02.06.2023 - 27.09.2023
40 - 65
Health and Well-being
Katriina Vesanen (@turkuamk.fi) (not translated)
Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat. (not translated)
Degree Programme in Social Services
0.00 credits
3.00 credits
H-5
- (not translated)
Ei lopputenttiä. (not translated)
Työelämälähtöisyys, digioppiminen, tiimioppiminen, reflektointi (not translated)
- opetustunnit, materiaaliin tutustuminen ja kotitehtävät yht. 25h
- itsereflektointi, vertaisarviointi ja palautteen anto 10h
- Arvioitavat yksilö- ja ryhmätehtävät 46h (not translated)
Opintojakso toteutuu kokonaan verkossa:
27.9. at 14.00-16.00
11.10. at 14.00-16.00
25.10. at 14.00-16.00
Zoom- tapaamisten linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/61004748526
Course content:
• Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
• English needed in client situations
• Professional vocabulary
• Field-related topics; texts and discussion
• Reading and summarizing field-related articles, formal English
• Spoken presentation
• Self-reflection (not translated)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)
Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)
Kim Vo
- Saarinen - Saarinen. Way to Health. English for Health Care. Otava 2012.
- Materials provided on itslearning
The aim of this course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages, which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent, and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.
- Activity in contact lessons/ online sessions
- Assignments
- Exam
English
28.08.2023 - 12.11.2023
01.06.2023 - 10.09.2023
16 - 30
Health and Well-being
Teacher Kim Vo
Teams
0.00 credits
0.00 credits
H-5
- Independent work
- Group work
- Flipped learning
3cr = 81h
- writing professional, field-specific texts
- Presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life
31.08.2023 09:00:00 - 10:30:00 - English Professional Skills, B2 1001004-3248(EDU_2003)
06.09.2023 08:15:00 - 09:45:00 - English Professional Skills, B2 1001004-3248(EDU_2002)
13.09.2023 08:15:00 - 09:45:00 - English Professional Skills, B2 1001004-3248(EDU_2027)
20.09.2023 12:30:00 - 14:00:00 - English Professional Skills, B2 1001004-3248(ICT_C2046)
27.09.2023 08:15:00 - 09:45:00 - English Professional Skills, B2 1001004-3248(EDU_2003)
04.10.2023 08:15:00 - 09:45:00 - English Professional Skills, B2 1001004-3248(EDU_2003)
The student does not attend the classes, manage the given tasks, or drops out of the course.
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)
Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa, vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)
Katriina Vesanen
Opettajan jakama materiaali tai opiskelijan verkosta hakema tai itse tuotettu materiaali. Kaikki materiaali tulee saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Ei kustannuksia opiskelijalle. (not translated)
Lähi- ja verkko-opetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely (not translated)
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5:
Kurssisuoritukset pisteytetään, jonka perusteella muodostuu kokonaisarvosana. Arvosanaan vaikuttavat sekä suulliset että kirjalliset suoritukset. Osa arvioitavista tehtävistä suoritetaan kampuksella ja osa itsenäisenä työskentelynä yksin tai ryhmässä, kts. itslearningista tarkemmat kriteerit. COIL aktiviteetit ovat osana kokonaisarviointia.
Arviointi ja palaute: Opettajan palaute, tehtäväkohtaiset pisteet, itsereflektointi, vertaispalaute (not translated)
English
02.10.2023 - 12.11.2023
02.06.2023 - 02.10.2023
12 - 40
Health and Well-being
Katriina Vesanen (@turkuamk.fi) (not translated)
Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat. (not translated)
Degree Programme in Public Health Nursing
0.00 credits
1.00 credits
H-5
Ei lopputenttiä, arviointi perustuu tehtäväperusteiseen arviointiin. (not translated)
Työelämälähtöiset opppimistavoitteet ja materiaali
digioppiminen, tiimioppiminen, itsereflektointi, vertaisarviointi (not translated)
Opetustunnit ja kotitehtävät yht. 26h
Suullisen esityksen suunnittelu, valmistelu, esittäminen ja vertaispalaute 15 h
Kurssitehtävät 40 h (not translated)
HUOM!
Opintojakson tunneista osa pidetään lähitunteina kampuksella ja osa verkossa.
Verkkotapaamiset pidetään Zoomissa. Kutsu ensimmäiseen tuntitapaamiseen lähetetään sähköpostitise ennen kurssin aloitusta. Samaa linkkiä käytetään kurssin kaikissa verkkotapaamisissa ja se löytyy myös itslarning-oppimisympäristöstä.
Osana kurssisuoritusta, ryhmä osallistuu kolmeen virtuaalitapaamiseen Kanadalaisen Sheridan Collegen opiskelijoiden kanssa. COIL -tapaamisiin valmistaudutaan etukäteen opettajan antaman materiaalin avulla pareittaan. Ryhmätyöskentely tapahtuu Zoomissa opettajajohtoisesti. Tarkemmat tiedot, aikataulu ja ryhmäjako kurssin alkaessa,
Kurssin aihealueet:
• Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
• English needed in patient situations e.g. nursing procedures, patient guidance
• Field-related topics such as Finnish Health care system, patient assessment and guidance, family planning
• Spoken guidance
• Reading and summarizing field-related material
• Professional vocabulary
• Self-reflection (not translated)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)
Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)
Heli Söderlund-Laihinen
- On-line materials
- Materials provided by the teacher
Written and oral distance tasks, online discussions, presentations
- Activity in online sessions (100% presence)
- Distance tasks
English
01.08.2023 - 31.12.2023
02.07.2023 - 30.09.2023
20 - 30
Arts Academy
Heli Söderlund
Teams
Degree Programme in Media Arts
Location-independent
0.00 credits
3.00 credits
H-5
3cr = 80h
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using the key terminology of the field
Heli Söderlund-Laihinen
- On-line materials
- Materials provided by the teacher
Written and oral distance tasks, online discussions, presentations
- Activity in online sessions (100% presence)
- Distance tasks
English
01.08.2023 - 31.12.2023
02.07.2023 - 15.09.2023
20 - 30
Arts Academy
Heli Söderlund
Teams
Degree Programme in Media Arts
Location-independent
0.00 credits
3.00 credits
H-5
3cr = 80h
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using the key terminology of the field
Katriina Vesanen
Opettajan jakama materiaali tai opiskelijan verkosta hakema tai itse tuotettu materiaali. Kaikki materiaali tulee saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Ei kustannuksia opiskelijalle. (not translated)
Lähi- ja verkko-opetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely (not translated)
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5:
Kurssisuoritukset pisteytetään, jonka perusteella muodostuu kokonaisarvosana. Arvosanaan vaikuttavat sekä suulliset että kirjalliset suoritukset.
Arviointi ja palaute: Opettajan palaute, vertaispalaute
Tarkemmat tiedot kurssilla (not translated)
English
14.09.2023 - 27.10.2023
02.07.2023 - 11.09.2023
15 - 30
Health and Well-being
Katriina Vesanen (@turkuamk.fi) (not translated)
Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat. (not translated)
Degree Programme in Dental Hygiene
Kupittaa Campus
0.00 credits
1.00 credits
H-5
- (not translated)
Ei lopputenttiä, arviointi perustuu tehtäväperusteiseen arviointiin. (not translated)
Työelämälähtöiset opppimistavoitteet ja materiaali
digioppiminen, tiimioppiminen, itsereflektointi, vertaisarviointi (not translated)
Opetustunnit ja kotitehtävät yht. 26h
Suullisen esityksen suunnittelu, valmistelu, esittäminen ja vertaispalaute 15 h
Kurssitehtävät 40 h (not translated)
HUOM!
Opintojakson tunneista osa pidetään lähitunteina kampuksella ja osa verkossa.
Verkkotapaamiset pidetään Zoomissa. Kutsu ensimmäiseen tuntitapaamiseen lähetetään sähköpostitise ennen kurssin aloitusta. Samaa linkkiä käytetään kurssin kaikissa verkkotapaamisissa ja se löytyy myös itselarning-oppimisympäristöstä.
Kurssin aihealueet:
• Personal learning goals and needs, language level, studies and professional profile
• English needed in patient/client situations e.g. assessment, guidance
• Field-related topics
• Spoken presentation
• Reading and summarizing field-related material
• Professional vocabulary
• Self-reflection (not translated)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee joitakin virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kurssitehtävät on suoritettu. (not translated)
Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty. (not translated)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti. (not translated)
Marjo Aaltonen
The course material is available in Its. Laptops or tablets are necessary to access the material during the course.
The evaluation is assignment-based and no exams will be organized.
The course work consists of two sections:
A preparatory tasks (5)
- evaluation pass/fail
- the purpose of the tasks is to be introduced to new topics and the study material, as well as be prepared for the contact meetings
- prep tasks are part of the learning process and should demonstrate it
- a passed task must be entirely completed before a certain contact meeting, mentioned in the task instructions
- prep tasks affect the final evaluation positively or negatively
B assignments (4)
- evaluation 1-5 per assignment
- the average of individual assignment evaluations forms the final evaluation
- specific evaluation criteria is given in connection with the assignment instructions
NOTE!
- For full final evaluation complete ALL course work within the given deadlines.
- Assignments are completed in contact meetings only.
- Note that course work cannot be done again or replaced by other work, or an exam.
- With problems of completing course work, contact the teacher BEFORE the deadlines.
- Assignments are not accepted after 15 December 2023.
English
01.09.2023 - 29.12.2023
01.08.2023 - 01.09.2023
Engineering and Business
The channel of communication during the course is Its.
0.00 credits
0.00 credits
H-5
No exams are organized during or after the course.
The course is based on the flipped classroom method; the students study the theoretical part independently with help of the provided material and the contact meetings are used for guidance and testing.
The students will be tested on their skills with spoken and written assignments on the course topics: email message, summary, meeting, presentation. The assignments include self-evaluation.
Besides the assignments, the students are expected to prepare for the contact meetings with preparatory tasks.
The course will run from 4 September to 15 December.
The course consists of contact meetings (28h) and individual/group work in Its (52h).
The course topics are professional emailing and reporting, meetings at work, and professional presentation. The topics will tie in the aspects of sustainability, digitalization and field-specific vocabulary.
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
Learning objectives:
Spoken communication
The student
- discusses field-related topics using related terminology
- uses the functional language of group discussions
- participates actively in discussions by commenting, asking and reacting
- expresses themselves in a spontaneous way
- presents a field-related topic in a structured way
- uses the functional language of presentations (signposting)
- expresses themselves in a clear and logical way
- expresses themselves in their own words
Written communication
The student
- follows the structure and language of professional email
- follows the structure and language of report writing
- considers the appropriate style for the situation
- expresses themselves in a clear and logical way
- writes in their own words using sources correctly
Marjo Aaltonen
The course material is available in Its. Laptops or tablets are necessary to access the material during the course.
The evaluation is assignment-based and no exams will be organized.
The course work consists of two sections:
A preparatory tasks (5)
- evaluation pass/fail
- the purpose of the tasks is to be introduced to new topics and the study material, as well as be prepared for the contact meetings
- prep tasks are part of the learning process and should demonstrate it
- a passed task must be entirely completed before a certain contact meeting, mentioned in the task instructions
- prep tasks affect the final evaluation positively or negatively
B assignments (4)
- evaluation 1-5 per assignment
- the average of individual assignment evaluations forms the final evaluation
- specific evaluation criteria is given in connection with the assignment instructions
NOTE!
- For full final evaluation complete ALL course work within the given deadlines.
- Assignments are completed in contact meetings only.
- Note that course work cannot be done again or replaced by other work, or an exam.
- With problems of completing course work, contact the teacher BEFORE the deadlines.
- Assignments are not accepted after 15 December 2023.
English
01.09.2023 - 29.12.2023
01.08.2023 - 01.09.2023
Engineering and Business
The channel of communication during the course is Its.
0.00 credits
0.00 credits
H-5
No exams are organized during or after the course.
The course is based on the flipped classroom method; the students study the theoretical part independently with help of the provided material and the contact meetings are used for guidance and testing.
The students will be tested on their skills with spoken and written assignments on the course topics: email message, summary, meeting, presentation. The assignments include self-evaluation.
Besides the assignments, the students are expected to prepare for the contact meetings with preparatory tasks.
The course will run from 4 September to 15 December.
The course consists of contact meetings (28h) and individual/group work in Its (52h).
The course topics are professional emailing and reporting, meetings at work, and professional presentation. The topics will tie in the aspects of sustainability, digitalization and field-specific vocabulary.
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
Learning objectives:
Spoken communication
The student
- discusses field-related topics using related terminology
- uses the functional language of group discussions
- participates actively in discussions by commenting, asking and reacting
- expresses themselves in a spontaneous way
- presents a field-related topic in a structured way
- uses the functional language of presentations (signposting)
- expresses themselves in a clear and logical way
- expresses themselves in their own words
Written communication
The student
- follows the structure and language of professional email
- follows the structure and language of report writing
- considers the appropriate style for the situation
- expresses themselves in a clear and logical way
- writes in their own words using sources correctly
Marjo Aaltonen
The course material is available in Its. Laptops or tablets are necessary to access the material during the course.
The evaluation is assignment-based and no exams will be organized.
The course work consists of two sections:
A preparatory tasks (5)
- evaluation pass/fail
- the purpose of the tasks is to be introduced to new topics and the study material, as well as be prepared for the contact meetings
- prep tasks are part of the learning process and should demonstrate it
- a passed task must be entirely completed before a certain contact meeting, mentioned in the task instructions
- prep tasks affect the final evaluation positively or negatively
B assignments (4)
- evaluation 1-5 per assignment
- the average of individual assignment evaluations forms the final evaluation
- specific evaluation criteria is given in connection with the assignment instructions
NOTE!
- For full final evaluation complete ALL course work within the given deadlines.
- Assignments are completed in contact meetings only.
- Note that course work cannot be done again or replaced by other work, or an exam.
- With problems of completing course work, contact the teacher BEFORE the deadlines.
- Assignments are not accepted after 15 December 2023.
English
01.09.2023 - 29.12.2023
01.08.2023 - 01.09.2023
Engineering and Business
The channel of communication during the course is Its.
0.00 credits
0.00 credits
H-5
No exams are organized during or after the course.
The course is based on the flipped classroom method; the students study the theoretical part independently with help of the provided material and the contact meetings are used for guidance and testing.
The students will be tested on their skills with spoken and written assignments on the course topics: email message, summary, meeting, presentation. The assignments include self-evaluation.
Besides the assignments, the students are expected to prepare for the contact meetings with preparatory tasks.
The course will run from 4 September to 15 December.
The course consists of contact meetings (28h) and individual/group work in Its (52h).
The course topics are professional emailing and reporting, meetings at work, and professional presentation. The topics will tie in the aspects of sustainability, digitalization and field-specific vocabulary.
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
Learning objectives:
Spoken communication
The student
- discusses field-related topics using related terminology
- uses the functional language of group discussions
- participates actively in discussions by commenting, asking and reacting
- expresses themselves in a spontaneous way
- presents a field-related topic in a structured way
- uses the functional language of presentations (signposting)
- expresses themselves in a clear and logical way
- expresses themselves in their own words
Written communication
The student
- follows the structure and language of professional email
- follows the structure and language of report writing
- considers the appropriate style for the situation
- expresses themselves in a clear and logical way
- writes in their own words using sources correctly
Marjo Aaltonen
The course material is available in Its. Laptops or tablets are necessary to access the material during the course.
The evaluation is assignment-based and no exams will be organized.
The course work consists of two sections:
A preparatory tasks (5)
- evaluation pass/fail
- the purpose of the tasks is to be introduced to new topics and the study material, as well as be prepared for the contact meetings
- prep tasks are part of the learning process and should demonstrate it
- a passed task must be entirely completed before a certain contact meeting, mentioned in the task instructions
- prep tasks affect the final evaluation positively or negatively
B assignments (4)
- evaluation 1-5 per assignment
- the average of individual assignment evaluations forms the final evaluation
- specific evaluation criteria is given in connection with the assignment instructions
NOTE!
- For full final evaluation complete ALL course work within the given deadlines.
- Assignments are completed in contact meetings only.
- Note that course work cannot be done again or replaced by other work, or an exam.
- With problems of completing course work, contact the teacher BEFORE the deadlines.
- Assignments are not accepted after 15 December 2023.
English
01.09.2023 - 29.12.2023
01.08.2023 - 01.09.2023
Engineering and Business
The channel of communication during the course is Its.
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
No exams are organized during or after the course.
The course is based on the flipped classroom method; the students study the theoretical part independently with help of the provided material and the contact meetings are used for guidance and testing.
The students will be tested on their skills with spoken and written assignments on the course topics: email message, summary, meeting, presentation. The assignments include self-evaluation.
Besides the assignments, the students are expected to prepare for the contact meetings with preparatory tasks.
The course will run from 4 September to 15 December.
The course consists of contact meetings (28h) and individual/group work in Its (52h).
The course topics are professional emailing and reporting, meetings at work, and professional presentation. The topics will tie in the aspects of sustainability, digitalization and field-specific vocabulary.
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
Learning objectives:
Spoken communication
The student
- discusses field-related topics using related terminology
- uses the functional language of group discussions
- participates actively in discussions by commenting, asking and reacting
- expresses themselves in a spontaneous way
- presents a field-related topic in a structured way
- uses the functional language of presentations (signposting)
- expresses themselves in a clear and logical way
- expresses themselves in their own words
Written communication
The student
- follows the structure and language of professional email
- follows the structure and language of report writing
- considers the appropriate style for the situation
- expresses themselves in a clear and logical way
- writes in their own words using sources correctly
Marjo Aaltonen
The course material is available in Its. Laptops or tablets are necessary to access the material during the course.
The evaluation is assignment-based and no exams will be organized.
The course work consists of two sections:
A preparatory tasks (5)
- evaluation pass/fail
- the purpose of the tasks is to be introduced to new topics and the study material, as well as be prepared for the contact meetings
- prep tasks are part of the learning process and should demonstrate it
- a passed task must be entirely completed before a certain contact meeting, mentioned in the task instructions
- prep tasks affect the final evaluation positively or negatively
B assignments (4)
- evaluation 1-5 per assignment
- the average of individual assignment evaluations forms the final evaluation
- specific evaluation criteria is given in connection with the assignment instructions
NOTE!
- For full final evaluation complete ALL course work within the given deadlines.
- Assignments are completed in contact meetings only.
- Note that course work cannot be done again or replaced by other work, or an exam.
- With problems of completing course work, contact the teacher BEFORE the deadlines.
- Assignments are not accepted after 15 December 2023.
English
01.09.2023 - 29.12.2023
01.08.2023 - 01.09.2023
Engineering and Business
The channel of communication during the course is Its.
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
No exams are organized during or after the course.
The course is based on the flipped classroom method; the students study the theoretical part independently with help of the provided material and the contact meetings are used for guidance and testing.
The students will be tested on their skills with spoken and written assignments on the course topics: email message, summary, meeting, presentation. The assignments include self-evaluation.
Besides the assignments, the students are expected to prepare for the contact meetings with preparatory tasks.
The course will run from 4 September to 15 December.
The course consists of contact meetings (28h) and individual/group work in Its (52h).
The course topics are professional emailing and reporting, meetings at work, and professional presentation. The topics will tie in the aspects of sustainability, digitalization and field-specific vocabulary.
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
Learning objectives:
Spoken communication
The student
- discusses field-related topics using related terminology
- uses the functional language of group discussions
- participates actively in discussions by commenting, asking and reacting
- expresses themselves in a spontaneous way
- presents a field-related topic in a structured way
- uses the functional language of presentations (signposting)
- expresses themselves in a clear and logical way
- expresses themselves in their own words
Written communication
The student
- follows the structure and language of professional email
- follows the structure and language of report writing
- considers the appropriate style for the situation
- expresses themselves in a clear and logical way
- writes in their own words using sources correctly
Marjo Aaltonen
The course material is available in Its. Laptops or tablets are necessary to access the material during the course.
The evaluation is assignment-based and no exams will be organized.
The course work consists of two sections:
A preparatory tasks (5)
- evaluation pass/fail
- the purpose of the tasks is to be introduced to new topics and the study material, as well as be prepared for the contact meetings
- prep tasks are part of the learning process and should demonstrate it
- a passed task must be entirely completed before a certain contact meeting, mentioned in the task instructions
- prep tasks affect the final evaluation positively or negatively
B assignments (4)
- evaluation 1-5 per assignment
- the average of individual assignment evaluations forms the final evaluation
- specific evaluation criteria is given in connection with the assignment instructions
NOTE!
- For full final evaluation complete ALL course work within the given deadlines.
- Assignments are completed in contact meetings only.
- Note that course work cannot be done again or replaced by other work, or an exam.
- With problems of completing course work, contact the teacher BEFORE the deadlines.
- Assignments are not accepted after 15 December 2023.
English
01.09.2023 - 29.12.2023
01.08.2023 - 01.09.2023
Engineering and Business
The channel of communication during the course is Its.
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
No exams are organized during or after the course.
The course is based on the flipped classroom method; the students study the theoretical part independently with help of the provided material and the contact meetings are used for guidance and testing.
The students will be tested on their skills with spoken and written assignments on the course topics: email message, summary, meeting, presentation. The assignments include self-evaluation.
Besides the assignments, the students are expected to prepare for the contact meetings with preparatory tasks.
The course will run from 4 September to 15 December.
The course consists of contact meetings (28h) and individual/group work in Its (52h).
The course topics are professional emailing and reporting, meetings at work, and professional presentation. The topics will tie in the aspects of sustainability, digitalization and field-specific vocabulary.
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society.
Learning objectives:
Spoken communication
The student
- discusses field-related topics using related terminology
- uses the functional language of group discussions
- participates actively in discussions by commenting, asking and reacting
- expresses themselves in a spontaneous way
- presents a field-related topic in a structured way
- uses the functional language of presentations (signposting)
- expresses themselves in a clear and logical way
- expresses themselves in their own words
Written communication
The student
- follows the structure and language of professional email
- follows the structure and language of report writing
- considers the appropriate style for the situation
- expresses themselves in a clear and logical way
- writes in their own words using sources correctly
Heli Söderlund-Laihinen
- On-line materials
- Materials provided by the teacher
Written and oral distance tasks, online discussions, presentations
- Activity in online sessions (100% presence)
- Distance tasks
English
25.08.2023 - 11.12.2023
05.08.2023 - 15.09.2023
10 - 40
Arts Academy
Heli Söderlund
Teams
Degree Programme in Fine Arts
Location-independent
0.00 credits
3.00 credits
H-5
3r = 80h
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using the key terminology of the field
Kim Vo
Saarinen - Saarinen. Way to Health. English for Health Care. Otava 2012.
Written and oral distance tasks, online discussions, presentations
- Activity in contact lessons/ online sessions (100% presence)
- Distance tasks
English
28.08.2023 - 10.11.2023
29.07.2023 - 01.09.2023
Health and Well-being
Opettajana Kim Vo (not translated)
Teams
0.00 credits
0.00 credits
H-5
3cr = 80h
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using the key terminology of the field
Eero Linjama, Judi Rose
The instructor will provide most of the learning materials, and therefore students do not need to purchase any. For some of the tasks, students will be requested to search for various materials to support their writing, reading and presentations. (not translated)
Listening, reading and writing exercises, video presentation, thematic discussions, online tasks. (not translated)
Evaluation will be based on active participation during the online sessions, focused completion of the assignments and the portfolio. (not translated)
English
06.09.2023 - 13.10.2023
02.07.2023 - 29.09.2023
Arts Academy
Judi Rose (not translated)
Learning platform, email and individual consultation as needed (not translated)
0.00 credits
0.00 credits
H-5
This course does not require students to take a test. Rather, students will submit a portfolio of the various tasks completed during the course, including video and reflections.
Due date: 22.10.2023 (music and dance), 10.12.2023 (circus and theater) (not translated)
Digital learning, peer learning, self-regulated learning, feedback, process learning (not translated)
Three credits are equivalent to 81 hours of study.
• Online lessons and assignments: 26 hours
• Video presentations and preparation: 15 hours
• Online tasks, portfolio and independent study: 40 hours (not translated)
Online-tapaamiset
11.9. klo 13.30-16.00
18.9. klo 13.30-16.00
25.9. klo 13.30-16.00
2.10. klo 13.30-16.00
9.10. klo 13.30-16.00
https://utu.zoom.us/j/67225569913
Meeting ID: 672 2556 9913
Session 1:
- Introductions
- Housekeeping, course requirements, syllabus
- Portfolio instructions
- Video presentation instructions
- Course assignments + due dates
- Assignment: Evaluating language skills, setting learning goals, professional profile
Session 2:
- Foreign language listening strategies
- Listening comprehension task(s) + discussion
- Terminology exercises
- Assignment: Field-related podcast + written critique
Session 3:
- Reading strategies
- Peer reading (articles to be announced) + discussion
- Terminology exercises
- Assignment: Article + written/oral critique/opinion
Session 4:
- Writing conventions and tips, process writing
- Types of texts commonly needed in the profession
- Thematic discussion
- Terminology exercises
- Assignment: (Peer) writing on chosen topic and chosen text type
Session 5:
- Oral presentations: structure and tips
- Oral presentation examples + discussion
- Terminology exercises
- Assignment: Short video presentation on chosen topic (not translated)
The portfolio does not contain all the required components. The required texts are satisfactory in content but contain few sources of information, and the student uses very basic language and professional terminology. The text lacks coherence. The student can discuss their profession on a basic level, although their speech may be difficult to understand at times due to insufficient pronunciation and errors in structure. The student’s listening comprehension skills are insufficient for forming a coherent understanding of what was spoken. (not translated)
The portfolio contains all the required components. The required texts are rather fluent, clear and coherent with some errors in structure. The student uses a sufficient number of sources and is competent in using professional terminology. The student can discuss their profession well, although they may need to “search for words” at times. Their pronunciation is good, and they are able to discuss a variety of professional topics logically. Their interaction during discussion is natural and although their speech may contain errors, it does not prevent the listener from understanding. The student’s listening comprehension skills are sufficient for forming a clear understanding of what was spoken. (not translated)
The portfolio contains all the required components, and the student has clearly put a lot of effort into making it. Their texts are well written, clear and fluent. They offer a new perspective on the chosen topic and contain few structural errors. The student uses higher-level professional terminology with ease, and their use of English is idiomatic. The student is able to discuss a variety of professional topics with ease and uses idiomatic, coherent language. Interaction with other interlocutors is smooth and natural. Their speech is structurally varied, and they can use professional terminology without being at a loss for words. They use appropriate gestures to support their speech. The student’s listening comprehension skills are excellent, and they have no trouble understanding what was spoken. (not translated)
Katriina Vesanen
English
01.01.2024 - 31.07.2024
02.12.2023 - 31.12.2023
Health and Well-being
Degree Programme in Nursing
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Marjo Aaltonen
English
08.01.2024 - 26.04.2024
02.12.2023 - 07.01.2024
Engineering and Business
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Marjo Aaltonen
English
08.01.2024 - 26.04.2024
02.12.2023 - 07.01.2024
Engineering and Business
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Marjo Aaltonen
English
08.01.2024 - 26.04.2024
02.12.2023 - 07.01.2024
Engineering and Business
Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Marjo Aaltonen
English
08.01.2024 - 26.04.2024
02.12.2023 - 07.01.2024
Engineering and Business
Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
Kupittaa Campus
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Marjo Aaltonen
English
08.01.2024 - 26.04.2024
02.12.2023 - 07.01.2024
Engineering and Business
0.00 credits
0.00 credits
H-5