B2B Marketing and SalesLaajuus (5 op)
Tunnus: 3041252
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
29.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ajaya Joshi
Ryhmät
-
PBUADK24Degree Programme in Business Administration PBUADK24
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Ajaya Joshi
- Otieno Mbare
Ryhmät
-
PINBOS23International Business Online Autumn 2023
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 11.09.2024
Ajoitus
12.09.2024 - 12.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ajaya Joshi
- Otieno Mbare
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
PLIITS23BOMPLIITS23BOM
-
VaihtoS24YrmyVaihtoS24Yrmy
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Experiential learning, inquiry-based, case studies, collaborative, reflective, constructivism, and integrative
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
None
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The assessment is based on a scale of: 1 - 5
Active participation in team 10%
Individual assignment 40%
Team assignment 50%
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The student recalls and understands the topics covered in the course (facts and concepts) but does not yet apply them extensively. The student follows instructions but does not generate independent solutions. The submitted assignments match the level generated by AI, and there is no presentation of personal reflection or insights. Text citations are missing, and content generated by AI or copied from elsewhere is presented as one's own writing.
Group report do present results but there is lack of factual foundation, it is superficial and not well argued for. Structure, style and content of returned report is moderate.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student can apply and evaluate the topics of the course as well as their learning. The student's submitted assignment demonstrate their ability to generate their own solutions or insights into the task. The student performs well both independently and in a group, and they can utilize and apply field-specific knowledge in their studies.
Report is high quality content wise. Report contains all the given topics, fact based argumentation and adequate critique of the results presented. Results have a direct link to the theoretical content presented in the course literature and materials. Excellent structure, style, and content of returned report.
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 30.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Ajaya Joshi
Ryhmät
-
PBUADS23Degree Programme in Business Administration PBUADS23
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 14.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Otieno Mbare
Ryhmät
-
VaihtoS23YrmyVaihtoS23Yrmy
-
PLIITS22BOMPLIITS22BOM
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt ja -harjoitukset, luku/youtube-piirit, pajat, ITS-learning materiaalit
Sisällön jaksotus
Tavoitteena on että tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tietää mitkä ovat BtoB myyntiprosessin vaiheet
- osaa soveltaa vuorovaikutustaitoja BtoB myyntitilanteessa prosessin eri vaiheissa
- tietää millaista on ammattimainen BtoB myynti teoriassa ja voi alkaa harjoitella jo opintojen aikana
- tietää millaisia erilaisia organisaatioita ostajina voi kohdata ja miten näissä tilanteissa tulisi myyntivastaavien reagoida ja kommunikoida
- osaa pitkäaikaisten asiakkassuhteiden rakentamisen vaiheet ja tietää arvonluonnin merkityksen kehitettäessä liikesuhdetta sen eri vaiheissa.
- osaa selittää myyntityön - erityisesti myyntiennusteiden laadinnan - roolin organisaatiossa
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 10.03.2023
Ajoitus
09.03.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Ajaya Joshi
- Otieno Mbare
Ryhmät
-
PINBOS21International Business Online Autumn 2021
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 28.03.2022
Ajoitus
21.03.2022 - 19.06.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Ajaya Joshi
- Otieno Mbare
Ryhmät
-
PINBOS20International Business Online Autumn 2020
Tavoitteet
Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.
Sisältö
- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force
Arviointiasteikko
H-5