Liiketoimintamallit ja markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: 3011665
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 01.09.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 10.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
PLIITS22MARPLIITS22MAR
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Oppimateriaalit
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi (ensin itsenäistä tiedon omaksumista)
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista. Liiketoiminnan kestävä kehitys YK:n tavoitteiden mukaisesti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti ja sen jakaminen kirjapiirissä.
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi.
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely (liiketoimintamallit, markkinointisuunnitelma, video).
8 lähiopetuskertaan osallistuminen.
Sisällön jaksotus
Suomeksi
Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.
Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 36. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).
Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi, 1-5, 25% arvosanasta, yksilötyö.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta, ryhmätyö.
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 25%, ryhmätyö.
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25% arvosanasta, ryhmätyö.
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä vaikuttavat arvosanaan.
Hylätty (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset koostuvat suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioidusta tekstistä (plagiointi).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja teorian ja käytännön näkökulmista
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti
-suunnittelee markkinointia asiakaskeskeisesti
-tuottaa uutta, asiakasta puhuttelevaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana kiitettävä (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi liiketoimintamalleja ja markkinointia syvällisesti sekä teorian että käytännön näkökulmista
-osaa suunnitella markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 28.08.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 12.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
PLIITS21marPLIITS21mar
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Oppimateriaalit
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä tiedon omaksumista
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen
Sisällön jaksotus
Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.
Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 35. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla).
Kurssille otetaan 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Toteutuksia on kaksi. Jos et mahdu tälle toteutukselle, sinut siirretään toiseen toteutukseen. PLIITS21mar opiskelijoista muodostetaan kaksi samansuuruista ryhmää.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its Learning
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi. Pakollinen, mutta ei vaikutusta arvosanaan. Hyväksytty/Hylätty.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 50%
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25%.
Hylätty (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää sen pohjalta uutta liiketoimintaa
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti ja markkinoida asiakaslähtöisesti
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja innovatiivisesti liiketoimintamalleja
-osaa suunnitella ja johtaa markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.
Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 10.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 12.11.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
PLIITS21marPLIITS21mar
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Oppimateriaalit
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä tiedon omaksumista
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen
Sisällön jaksotus
Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.
Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 35. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).
Kurssille otetaan 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Toteutuksia on kaksi. Jos et mahdu tälle toteutukselle, sinut siirretään toiseen toteutukseen. PLIITS21mar opiskelijoista muodostetaan kaksi samansuuruista ryhmää.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Its Learning
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi. Hyväksytty/Hylätty. Pakollinen mutta ei vaikutusta arvosanaan.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 50%
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25%.
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä vaikuttavat arvosanaan.
Hylätty (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää sen pohjalta uutta liiketoimintaa
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti ja markkinoida asiakaslähtöisesti
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja innovatiivisesti liiketoimintamalleja
-osaa suunnitella ja johtaa markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 09.09.2022
Ajoitus
16.09.2022 - 04.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
PLIITS20marPLIITS20mar
-
Vaihtos22YrmyVaihtos22Yrmy
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Oppimateriaalit
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä reflektointia
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen
Sisällön jaksotus
Liiketoimintamallien analysointi ja esittely
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
Markkinointiviestintämateriaalin tekeminen
Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 34. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 36 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla).
Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta. Vastaava opintojakso tarjotaan englanniksi Business Models and Marketing 3011665-3008.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi 25%
Liiketoimintamallien analysointi ja esittely 25%
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen 25%
Videon tekeminen 25%.
Opiskelijan läsnäolo ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä voivat nostaa tai laskea arvosanaa.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarvioint
Hylätty (0)
Mikäli jokin arvioitavista kohteista hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää markkinointia
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja arvioi omaa roolia siinä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija täyttää edelliset mainitut kriteerit (arvosana 1-4) sekä osaa:
-reflektoida kriittisesti teoriaa ja tuoda uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti liiketoimintamalleja ja markkinointia
-osaa tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia.
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 22.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 06.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
PLIITS20marPLIITS20mar
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa
Arviointiasteikko
H-5