Siirry suoraan sisältöön

Varhaiskasvatuksen toiminnalliset työtavatLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00CA85

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

• osaat tukea lapsen liikkumistaitoja ja fyysistä aktiivisuutta monipuolisesti
• hyödynnät musiikkia ja sen elementtejä toiminnassa
• ymmärrät satujen, lorujen ja draaman merkityksen lapsen oppimiselle
• tuet lapsen matemaattista ajattelua
• hallitset taidekasvatuksen perusteet

Sisältö

• lastenkirjallisuus, musiikilliset ja kielelliset työtavat, taidekasvatus, liikunta ja tutkiminen, matemaattiset taidot ja ympäristökasvatus, median käyttö
• pedagoginen dokumentointi
• erilaiset pedagogiset painotukset varhaiskasvatuksen toteutuksessa esim. liikunta, musiikki, luonto

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.03.2025

Ajoitus

31.03.2025 - 07.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

26 - 35

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Tiina Suni
  • Marika Kouki
Ryhmät
  • PSOSERK24V
    Sosionomi (AMK), Turku, K24

Tavoitteet

• osaat tukea lapsen liikkumistaitoja ja fyysistä aktiivisuutta monipuolisesti
• hyödynnät musiikkia ja sen elementtejä toiminnassa
• ymmärrät satujen, lorujen ja draaman merkityksen lapsen oppimiselle
• tuet lapsen matemaattista ajattelua
• hallitset taidekasvatuksen perusteet

Sisältö

• lastenkirjallisuus, musiikilliset ja kielelliset työtavat, taidekasvatus, liikunta ja tutkiminen, matemaattiset taidot ja ympäristökasvatus, median käyttö
• pedagoginen dokumentointi
• erilaiset pedagogiset painotukset varhaiskasvatuksen toteutuksessa esim. liikunta, musiikki, luonto

Opetusmenetelmät

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.

Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:

Ennakkotehtävä (taidekuvatehtävä) yksilötyönä ja opetus 1 op
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä 1,5 op
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä 2 op
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (vk-sosionomin kompetensseihin peilaten) 0,5 op

Tehtävät arvioidaan asteikolla täydennettävä / hyväksytty

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.

Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla

Sisällön jaksotus

Opettajat:
Marika Kouki
Tiina Suni

Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan verkossa.

Viikolla 14 itsenäinen työskentely ennakkotehtävän parissa.

ke 9.4.2025 klo 15:00 - 18:00
Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK ja TS)

ke 23.4.2025
klo 14:00 - 15:30 (TS)
Matematiikka ja tutkiva oppiminen sekä liikunta, toiminnallista työskentelyä
klo 15:30 - 17:00 (MK)
Kieli, musiikki ja draama, toiminnallista työskentelyä
klo 17-18 opiskelijaparien itsenäinen työskentely ohjaussuunnitelmien parissa

ke 7.5.2025
klo 15:00-18:00 (MK ja TS)
Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket
Kirjallisuustehtävän purku
Opintojakson päätös

Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opintojakson verkko-opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen verkko-opetukseen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.

Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.

Muutokset mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.

Ilmoittautumisaika

02.06.2024 - 11.11.2024

Ajoitus

11.11.2024 - 09.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

26 - 35

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Tiina Suni
  • Noora Ahvenjärvi
Ryhmät
  • PSOSS22EN
    Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22

Tavoitteet

• osaat tukea lapsen liikkumistaitoja ja fyysistä aktiivisuutta monipuolisesti
• hyödynnät musiikkia ja sen elementtejä toiminnassa
• ymmärrät satujen, lorujen ja draaman merkityksen lapsen oppimiselle
• tuet lapsen matemaattista ajattelua
• hallitset taidekasvatuksen perusteet

Sisältö

• lastenkirjallisuus, musiikilliset ja kielelliset työtavat, taidekasvatus, liikunta ja tutkiminen, matemaattiset taidot ja ympäristökasvatus, median käyttö
• pedagoginen dokumentointi
• erilaiset pedagogiset painotukset varhaiskasvatuksen toteutuksessa esim. liikunta, musiikki, luonto

Oppimateriaalit

Karvonen, P., Ukkonen-Mikkola, T., Fenyvesi, K., Salonen, M., Erkkilä, P., Laine, E., Storgård, E. (2022). Playful learning in early childhood education in Finland. Otava Publishing Company Ltd.

Karlsson, L. (2014) Storycrafting - The key to the dialogical sharing culture. Jyväskylä: PS-kustannus.

Opetusmenetelmät

Individual work, pair work, group work
Literature-based, lecture-based and learning assignment-based work

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

If you have a Finnish degree on early childhood education and at least two years working experience from Finnish early childhood education, you have a possibility to complete the course by recognition (theoretical assignment). In this case, please contact the responsible teacher for further details.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lectures 1 ECT
Children's literature assignment (pair work) 1,5 ECTS
Learning assignment on planning, implementing and evaluating pedagogical activities (pair work), 2 ECTS
Reflection assignment 0,5 ECTS

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Approved:
Student has participated in contact teaching and completed all learning assignments in adequate level.

Approved level:
• you know how to support children’s motor skills and physical activities
• you know how to use music and musical elements in activities
• you understand the importance of fairy tales, rhymes and drama for children’s learning
• you are able to support children’s mathematical thinking

Sisällön jaksotus

Teachers:
Tiina Suni
Noora Ahvenjärvi

Teaching on Mondays, weeks 46-50.
Teaching in English at Salo campus.

Mon 11.11.2024 9:30 - 14:30 (Tiina)
Course info and study assignments
Planning, implementing and evaluating pedagogical activities, full-time pedagogy as a working method in ECEC
Physical exercise in ECEC

Mon 18.11.2024 9:30 - 14:30 (Noora)
Music and art as pedagogical methods
Use of media

Mon 25.11.2024 9:30 - 14:30 (Noora)
Children’s literature and linguistic working methods
Visit to Salo library

Mon 2.12.2024 9:30 - 14:30 (Tiina)
Mathematical skills, outdoor pedagogy and environmental education
Literature assignment presentations

Mon 9.12.2024 9:30 - 14:30 (Noora & Tiina)
Pedagogical activities in two groups
Course wrap-up and reflection

Attendance in contact teaching of the course is mandatory, which is based on the working and learning methods used in the course. The contact teaching includes interactive activities, discussions, peer learning, and workshop activities. Participation in contact teaching supports the development of the student’s professional skills and interaction abilities.

In case of absence due to illness, a compensatory assignment must be completed. The max. amount of absence is 50 % of the contact teaching. If this is exceeded, the completion of the course will be postponed to the next implementation. The last contact teaching meeting is compulsory for all.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

All the learning assignments must be completed in order to pass the course. All learning assignments and the whole course is evaluated on scale approved / failed.

Hylätty (0)

Failed:
Student has not participated in contact teaching and has failed to complete the learning assignments.

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.

Ilmoittautumisaika

02.06.2024 - 05.11.2024

Ajoitus

05.11.2024 - 10.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Tiina Suni
  • Marika Kouki
Ryhmät
  • PSOSTK22
    Sosionomi (AMK), Turku, K22
  • PSOSTS22
    Sosionomi (AMK), Turku, S22
  • PSOSK22V
    Sosionomi (AMK), Salo, verkko K22
  • PSOSS22V
    Sosionomi (AMK), Turku, verkko S22

Tavoitteet

• osaat tukea lapsen liikkumistaitoja ja fyysistä aktiivisuutta monipuolisesti
• hyödynnät musiikkia ja sen elementtejä toiminnassa
• ymmärrät satujen, lorujen ja draaman merkityksen lapsen oppimiselle
• tuet lapsen matemaattista ajattelua
• hallitset taidekasvatuksen perusteet

Sisältö

• lastenkirjallisuus, musiikilliset ja kielelliset työtavat, taidekasvatus, liikunta ja tutkiminen, matemaattiset taidot ja ympäristökasvatus, median käyttö
• pedagoginen dokumentointi
• erilaiset pedagogiset painotukset varhaiskasvatuksen toteutuksessa esim. liikunta, musiikki, luonto

Opetusmenetelmät

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.

Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:

Ennakkotehtävä (taidekuvatehtävä) yksilötyönä ja opetus 1 op
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä 1,5 op
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä 2 op
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (vk-sosionomin kompetensseihin peilaten) 0,5 op

Tehtävät arvioidaan asteikolla täydennettävä / hyväksytty

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.

Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla

Sisällön jaksotus

Opettajat:
Marika Kouki
Tiina Suni

Tästä opintojaksosta toteutetaan verkkototeutuksen lisäksi lähitoteutus kampuksella, jos lähitoteutukseen ilmoittautuu vähintään 10 opiskelijaa. Olette saaneet Webropol-kyselylinkin ja valinneet jakson toteutustavan sen perusteella. HUOM! Jos et ole saanut Webropol-kyselylinkkiä, ota mahdollisimman pian yhteyttä opettajiin sähköpostitse. Tarvitsemme tarkan tiedon opiskelijamääristä kummallekin toteutukselle. Toteutustavan valinta on sitova ja koko jakso suoritetaan tämän valinnan mukaan.

Viikolla 45 itsenäinen työskentely ennakkotehtävän parissa.

ti 12.11.2024 klo 16-18
Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka (MK, TS)

ti 19.11.2024 klo 16-18 (MK)
Kieli, musiikki ja draama, toiminnallista työskentelyä

ti 26.11.2024 klo 16-18 (TS)
Matematiikka ja tutkiva oppiminen, toiminnallista työskentelyä

ti 3.12.2024 klo 16-18 (MK ja TS)
Kirjallisuustehtävän purku kahdessa ryhmässä

ti 10.12.2024 klo 16-18 (MK ja TS)
Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket kahdessa ryhmässä
Opintojakson päätös

Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opintojakson verkko-opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen verkko-opetukseen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.

Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Muutokset mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.

Ilmoittautumisaika

02.06.2024 - 05.11.2024

Ajoitus

05.11.2024 - 10.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Tiina Suni
  • Marika Kouki
Ryhmät
  • PSOSTK22
    Sosionomi (AMK), Turku, K22
  • PSOSTS22
    Sosionomi (AMK), Turku, S22
  • PSOSK22V
    Sosionomi (AMK), Salo, verkko K22
  • PSOSS22V
    Sosionomi (AMK), Turku, verkko S22

Tavoitteet

• osaat tukea lapsen liikkumistaitoja ja fyysistä aktiivisuutta monipuolisesti
• hyödynnät musiikkia ja sen elementtejä toiminnassa
• ymmärrät satujen, lorujen ja draaman merkityksen lapsen oppimiselle
• tuet lapsen matemaattista ajattelua
• hallitset taidekasvatuksen perusteet

Sisältö

• lastenkirjallisuus, musiikilliset ja kielelliset työtavat, taidekasvatus, liikunta ja tutkiminen, matemaattiset taidot ja ympäristökasvatus, median käyttö
• pedagoginen dokumentointi
• erilaiset pedagogiset painotukset varhaiskasvatuksen toteutuksessa esim. liikunta, musiikki, luonto

Opetusmenetelmät

Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelija voi halutessaan suorittaa jakson osaamisen näytöllä, mikäli hänellä on varhaiskasvatuksen kouluasteen tutkinto (lähihoitaja/suuntautuminen lasten ja nuorten osaamisalaan tai lastenohjaaja tai lastenhoitajan kelpoisuus) tai aiempi sosionomin tutkinto ja lisäksi kahden vuoden työkokemus varhaiskasvatuksesta. Osaamisen näyttö suoritetaan yksilötyönä.

Opettaja antaa tehtävän suorittamiseen tarvittavat Itslearning-oikeudet, kunhan opiskelija on toimittanut vastuuopettajan nähtäväksi työ- ja tutkintotodistuksensa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti:

Ennakkotehtävä (taidekuvatehtävä) yksilötyönä ja opetus 1 op
Lastenkirjallisuustehtävä parityönä 1,5 op
Toimintasuunnitelmat ja ohjaus parityönä 2 op
Oman oppimisen reflektointi yksilötyönä (vk-sosionomin kompetensseihin peilaten) 0,5 op

Tehtävät arvioidaan asteikolla täydennettävä / hyväksytty

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa läsnäolovaatimusten mukaisesti ja/tai ei suorita tehtäviä hyväksytysti.

Oppimistehtävien hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osoittaa, että
- Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja (leikki, liikkuminen, taiteellinen ja kielellinen ilmaisu, tutkiminen)
- Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa oppimisen eri alueilla

Sisällön jaksotus

Opettajat:
Marika Kouki
Tiina Suni

Tästä opintojaksosta toteutetaan verkkototeutuksen lisäksi lähitoteutus kampuksella, jos lähitoteutukseen ilmoittautuu vähintään 10 opiskelijaa. Olette saaneet Webropol-kyselylinkin ja valinneet jakson toteutustavan sen perusteella. HUOM! Jos et ole saanut Webropol-kyselylinkkiä, ota mahdollisimman pian yhteyttä opettajiin sähköpostitse. Tarvitsemme tarkan tiedon opiskelijamääristä kummallekin toteutukselle. Toteutustavan valinta on sitova ja koko jakso suoritetaan tämän valinnan mukaan.

Viikolla 45 itsenäinen työskentely ennakkotehtävän parissa.

ti 12.11.2024 klo 10-14 (MK, TS)
Jakson aloitus ja tehtävät, toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka
klo 14 - 16 opiskelijaparin itsenäinen työ luokassa

ti 19.11.2024 klo 10-14 (MK)
Kieli, musiikki ja draama, toiminnallista työskentelyä
klo 14 - 16 opiskelijaparin itsenäinen työ luokassa

ti 26.11.2024 klo 10-14 (TS)
Matematiikka ja tutkiva oppiminen, toiminnallista työskentelyä
klo 14 - 16 opiskelijaparin itsenäinen työ luokassa

ti 3.12.2024 klo 10-14 (MK ja TS)
Kirjallisuustehtävän purku kahdessa ryhmässä, toiminnallisia harjoituksia
klo 14 - 16 opiskelijaparin itsenäinen työ luokassa

ti 10.12.2024 klo 10-14 (MK ja TS)
Opiskelijoiden suunnittelemat ja ohjaamat toimintahetket kahdessa ryhmässä
Opintojakson päätös

Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opintojakson lähiopetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen lähiopetukseen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.

Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.

Muutokset mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Esitietovaatimukset

Valinnaiset asiakasryhmäkohtaiset opinnot voi aloittaa, kun opintoja on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä. Opinnot suoritetaan kokonaisina moduuleina.

Varhaiskasvatuksen moduulit on vuoden 2025 alusta lähtien suoritettava järjestyksessä: ensin perusopinnot (1. moduuli) ja tämän jälkeen syventävät opinnot (2. moduuli). Tästä voidaan poiketa, jos se on opiskelijan HOPS:n näkökulmasta perusteltua ja opiskelijalla on aiempaa työkokemusta vähintään vuosi varhaiskasvatuksen työtehtävistä Suomessa tai aiempia korkeakoulutasoisia varhaiskasvatuksen opintoja, jotka on hyväksiluettu hänen opintoihinsa Turun AMK:ssa.