Please select the curriculum by the start year of studies and competence track.
Sami Nummela
Kari Koivunen
Face-to-face
Luentomateriaalit tallennetaan oppimisalustaan. Kontaktiopetuksessa opastetaan tehtävien tekemiseen sopivasta kurssin oheislukemistosta. (not translated)
ETÄopetus lukujärjestyksen mukaan. Omatoiminen opiskelu lähipäivien välillä. Palautettavat kurssitehtävät. Kurssin viimeisellä kerralla on tentti. (not translated)
Tenttisuoritukset erikseen talouden ja liiketoiminnan sekä judidiikan osalta. Tehtävien palautus. (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 31.12.2022
01.06.2022 - 11.09.2022
Kurssin yksityiskohdista sovitaan opetuskerroilla. Koko kurssia koskevat kysymykset kannattaa esittää oppitunnilla. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Tentti on viimeisellä lukujärjestykseen merkityllä oppitunnilla. (not translated)
Innopeda. (not translated)
Oppimistehtävät annetaan Itslerning-oppimisalustan kautta ja sinne ne myös palautetaan.
Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on noin merkittävä ja lukujärjestykseen merkityt kerrat eivät ole kurssin suorittamisen kannalta kuin osa koko kurssista. Lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välissä on siis syytä varata aikaa itsenäiseen opiskeluun, jotta kurssin aiheeseen ehtii perehtyä.
Kurssitehtäviä on vähintään 5. Niistä 2 liittyy Kari Koivusen osuuteen ja 3 Sami Nummelan osuuteen. Lisäksi voi olla luennoilla annettuja suullisia tehtävänantoja. (not translated)
Kurssin sisältyy sekä talous- ja liiketoimintaosaamisen asiaa sekä juridiikan osalta sopimusoikeutta ja työsuhdeoikeutta. Ajoitus lukujärjestyksen mukaan. Opettajat ovat saavutettavissa ensisijaisesti lukujärjestyksen mukaan. Kaikki kysymykset olisi hyvä esittää opetuksen yhteydessä. (not translated)
Opiskelija ei osallistu opetukseen, tai ei palauta kurssitehtäviä. (not translated)
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, mutta suoritus tentissä on melko heikko. (not translated)
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on hyvä. (not translated)
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on erinomainen. (not translated)
Sami Nummela
Kari Koivunen
Face-to-face
Luentomateriaalit tallennetaan oppimisalustaan. Kontaktiopetuksessa opastetaan tehtävien tekemiseen sopivasta kurssin oheislukemistosta. (not translated)
ETÄopetus lukujärjestyksen mukaan. Omatoiminen opiskelu lähipäivien välillä. Palautettavat kurssitehtävät. Kurssin viimeisellä kerralla on tentti. (not translated)
Tenttisuoritukset erikseen talouden ja liiketoiminnan sekä judidiikan osalta. Tehtävien palautus. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.05.2023
11.11.2022 - 31.01.2023
Kurssin yksityiskohdista sovitaan opetuskerroilla. Koko kurssia koskevat kysymykset kannattaa esittää oppitunnilla. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Tentti on viimeisellä lukujärjestykseen merkityllä oppitunnilla. (not translated)
Innopeda. (not translated)
Oppimistehtävät annetaan Itslerning-oppimisalustan kautta ja sinne ne myös palautetaan.
Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on noin merkittävä ja lukujärjestykseen merkityt kerrat eivät ole kurssin suorittamisen kannalta kuin osa koko kurssista. Lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välissä on siis syytä varata aikaa itsenäiseen opiskeluun, jotta kurssin aiheeseen ehtii perehtyä.
Kurssitehtäviä on vähintään 5. Niistä 2 liittyy Kari Koivusen osuuteen ja 3 Sami Nummelan osuuteen. Lisäksi voi olla luennoilla annettuja suullisia tehtävänantoja. (not translated)
Kurssin sisältyy sekä talous- ja liiketoimintaosaamisen asiaa sekä juridiikan osalta sopimusoikeutta ja työsuhdeoikeutta. Ajoitus lukujärjestyksen mukaan. Opettajat ovat saavutettavissa ensisijaisesti lukujärjestyksen mukaan. Kaikki kysymykset olisi hyvä esittää opetuksen yhteydessä. (not translated)
Opiskelija ei osallistu opetukseen, tai ei palauta kurssitehtäviä. (not translated)
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, mutta suoritus tentissä on melko heikko. (not translated)
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on hyvä. (not translated)
Opiskelija osallistuu etäopetukseen ja suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on erinomainen. (not translated)
Anu Vaihekoski
Maarit Janhunen
Camilla Granholm
Anssi Lähde
Anu Vaihekoski
Anssi Lähde (not translated)
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen opiskelu ja projektipäällikkönä (mahd. soveltavan tutkimuksen tekijänä) toimiminen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.07.2023
01.08.2022 - 31.07.2023
Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
Kupittaa Campus
5 credits
2 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Väliraportointi työelämä/-hankeympäristössä toimeksiantajalle erikseen sovitulla tavalla.
Työn mitoitus:
- Väliraportointi (esitys) toimeksiantajalle on ajallisesti lyhyt (n. 1 t), lisäksi esityksen valmisteluaika.
- Muut opintojakson tunnit käytetään kehittämisprojektin käytännön toteuttamiseen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää kehittämisprojektinsa tietoperustaa
· tuottaa kirjallisen kuvauksen kehittämisprojektinsa siihenastisesta etenemisestä
· arvioida kehittämisprojektinsa etenemistä suhteessa suunnitelmaan (esim. aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)
Sisältö:
· Esitys kehittämisprojektin siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla (not translated)
Hyväksytty:
Opiskelija on toteuttanut väliraportoinnin osoittaen, että kykenee kuvaamaan kehittämisprojektinsa siihenastista etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja arvioivalla otteella. (not translated)
Anu Vaihekoski
Tuuli Lahti
Tuuli Lahti
tuuli.lahti@turkuamk.fi (not translated)
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Verkko-oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä opiskelijan itsensä hankkimat lisämateriaalit. (not translated)
- Kontaktiopetus
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen ja tähän liittyvä lukupiirityöskentely
- Oman johtamisosaamisen arviointi ja kehittäminen (raportti ja siihen pohjautuva suullinen esitys) (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin. (not translated)
Finnish
09.01.2023 - 16.05.2023
01.12.2022 - 16.01.2023
10 - 40
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
Kupittaa Campus
2 credits
2 credits
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksen aikana perehdytään teoriatietoon sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävössä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. (not translated)
Itsenäinen opiskelu: 88h
Kontaktiopetus: 16h
Lukupiirityöskentely: 25h
Työskentely verkko-oppimisympäristössä: 4h
Yhteensä: 133h (not translated)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa erilaisia johtamisoppeja, sekä osaa analysoida ja kehittää itseään johtajana.
Kevään 2023 kontaktiopetus toteutetaan etäyhteyksin. Linkki etäyhteyteen löytyy verkko-oppimisympäristöstä.
23.01 kello 12:30-14:00
24.01 kello 12:30-15:30
21.03 kello 09:00-11:30
16.05 kello 09:00-15:30 (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Jan Holmberg
Anne Rouhelo
Jan Holmberg, jan.holmberg@turkuamk.fi (not translated)
Distance learning
Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä. (not translated)
Lähiopetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät. (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
23.01.2023 - 30.05.2023
12.12.2022 - 16.01.2023
0 - 40
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: viisi opiskelijaa. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
5 credits
H-5
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. (not translated)
Lähiopetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (16 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (119 h). Yhteensä 135 h (5 op). (not translated)
Opintojakson 2023 lähipäivät toteutetaan kampuksella ja etäyhteyksin (linkki löytyy Itslearning-verkko-oppimisympäristöstä) seuraavina päivinä:
• 23.01. klo 09.00-11.30 (kampuksella)
• 24.01. klo 09.00-11.30 (etäyhteydellä)
• 28.02. klo 09.00-11.30 (etäyhteydellä)
• 21.03. klo 12.30-14.30 (kampuksella)
• 18.04. klo 09.00-15.30 (etäyhteydellä)
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt.
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi.
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen.
• Osaamisen johtaminen poikkeustilanteissa. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Henri Aho
Maarit Janhunen
Anne Rouhelo
Anssi Lähde
Face-to-face
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)
Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 31.07.2024
26.08.2022 - 30.09.2022
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä tietoperustaa. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
5 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. (not translated)
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty tietoperusta aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t. (not translated)
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Tietoperusta
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opinnäytetyösopimus
- Vertaispalaute
Opinäytetyön ideaseminaari / työpaja 15.11.2022 klo 8.30 - 15.45
Zoom- linkki It´s learningissa (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat. (not translated)
Kirsi Mononen
Anu Vaihekoski
Sanna-Maria Nurmi
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)
Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.12.2024
19.12.2022 - 31.03.2023
0 - 35
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä tietoperustaa. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
5 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. (not translated)
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Opponointi
4) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty kirjallisuuskatsaus aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t. (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
- toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
- kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
- nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
- määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
- kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
- kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
- laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
- arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit
Sisällöt:
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Tietoperusta
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opponointi
- Vertaispalaute
- Opinnäytetyösopimus (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat. (not translated)
Hille Halonen
Ilkka Uusitalo
Lehtori Hille Halonen
Lehtori Ilkka Uusitalo (not translated)
Face-to-face
Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja etäopetuksena sekä verkko-opetuksen menetelmin (not translated)
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna yksilö/paritehtävän arviointikriteerit.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi muodostuu tehtävän arvioinnista.
Tarkempi arvioinnin kriteerit ja arviointikehikko löytyy Itsin jakson työtilasta. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.07.2023
02.12.2022 - 28.02.2023
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
H-5
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksilö/paritehtävä ja osallistua opetukseen. (not translated)
Opintojakson työmäärä:
5op = 135tuntia
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan (not translated)
Palveluojaus-opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluohjausta itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson keskeiset sisällöt:
· Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
· Palveluvaikuttavuus
· Asiakkaan ohjauksen etiikka
¨
Opetus:
7.2.2023 klo 9-11.30 ICT B2026
7.3.2023 klo 9.-15.00 etänä Zoom linkki ilmoitetaan myöhemmin
28.3.2023 klo 9-15.00 etänä Zoom linkki ilmoitetaan myöhemmin
Opetus toteutetaan lähi-ja etäopetuksena.
Huom: ohjelma päivittyy myöhemmin (not translated)
Ilkka Uusitalo
Anssi Lähde
Anssi Lähde, Ilkka Uusitalo (not translated)
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Oppimistehtävä ja sitä tukeva materiaali It´s learningissa. (not translated)
Opintojakso toteutuu etäopetuksena verkko-opetuksen menetelmin. (not translated)
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna yksilö/paritehtävän arviointikriteerit.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi muodostuu tehtävän arvioinnista. (not translated)
Finnish
29.09.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 11.09.2022
15 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
Kupittaa Campus
2 credits
2 credits
H-5
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksilö/paritehtävä ja osallistua opetukseen.
Opintojakson työmäärä:
5op = 135tuntia
Oppimistehtävä 4 op
Verkko-opetukseen osallistuminen 1 op (not translated)
Palveluojaus-opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluohjausta itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson keskeiset sisällöt:
· Palveluohjaus asiakastyömenetelmänä
· Palveluvaikuttavuus
· Asiakkaan ohjauksen etiikka
¨
Opetus:
29.9.2022 klo 10.00-15.45 / Opintojakson aloitus ja oppimistehtävä. Palveluohjauksen käsite ja merkitys sote -alalla / IU
27.10.2022 klo 9.00 -14.00 / Palveluohjauksen asiakasryhmäkohtainen tarkastelu, AL
9.12. 2022 klo 8.15-14.00 / Oppimistehtävän yhteinen käsittely AL, IU
Opetus toteutetaan etäyhteydellä. Zoom -linkki löytyy ITS työtilan jakson etusivulta tai toimitetaan kalenterikutsuna. (not translated)
1. Raportin rakenne on pääpiirteissään johdonmukainen ja sisältää tehtäväksiannon mukaiset asiat.
2. Teoreettinen taustatieto ja käsitteet on tuotettu, mutta suppeasti.
3. Työssä on vastattu tehtäväksiannon kaikkiin kohtiin, mutta osa on käsitelty niukasti.
4. Raportti sisältää omaa pohdintaa
5. Tekstin viimeistely on ohjeiden mukaista joskin siinä on puutteita (not translated)
1. Raportin rakenne on johdonmukainen ja otsikointi vastaa selkeästi tehtäväksiantoa.
2. Teoreettinen taustatieto ja käsitteet on tuotettu kattavasti.
3. Työssä on vastattu hyvällä tasolla ja tasapainoisesti kaikkiin tehtäväksiannon kohtiin.
4. Raportti sisältää perusteltua ja monipuolista pohdintaa.
5. Tekstin viimeistely on ohjeiden mukaista. (not translated)
1. Raportin rakenne on johdonmukainen ja otsikointi vastaa selkeästi tehtäväksiantoa.
2. Teoreettinen taustatieto on monipuolista ja käsitteet on määritelty selkeästi.
3. Raportissa on vastattu analyyttisesti ja huolella kaikkiin tehtäväväksiannon kohtiin.
4. Raportti sisältää monipuolista ja analyyttistä pohdintaa.
5. Teksti on viimeisteltyä ja ohjeiden mukaista asiakieltä. (not translated)
Marion Karppi
Ursula Hyrkkänen
Sanna-Maria Nurmi
Sanna-Maria Nurmi (sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi)
Marion Karppi (marion.karppi@turkuamk.fi)
Ursula Hyrkkänen (ursula.hyrkkänen@turkuamk.fi) (not translated)
Distance learning
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Lähiopetus
-Ryhmätyö (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, ryhmätehtävään sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.08.2022
0 - 35
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
5 credits
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. (not translated)
Lähiopetus: 16h
Itsenäinen opiskelu: 119h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Syksyn 2022 lähiopetuspäivät toteutetaan etäyhteyksin:
24.8.2022 klo 8.15-11.30
10.10.2022 klo 8.15-11.30
12.12.2022 klo 8.15-15.45 (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Suomeksi
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Marion Karppi
Anu Vaihekoski
Ursula Hyrkkänen
Anu Vaihekoski
Marion Karppi
Ursula Hyrkkänen (not translated)
20% Face-to-face, 80% Distance learning
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Lähiopetus
- Ryhmätyö (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, ryhmätehtävään sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
08.12.2022 - 14.03.2023
14.11.2022 - 22.01.2023
10 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
4 credits
4 credits
H-5
Ei valinnaista suoritustapaa (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa. (not translated)
Lähiopetus: 15h
Itsenäinen opiskelu: 120h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Opintojakson aloitus on torstaina 8.12. klo 8:15-11:30.
Aloitus toteutetaan Zoomissa. Linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/61120937840
Kevään 2023 lähiopetuspäivät toteutetaan etäyhteyksin:
13.2.23 klo 8.15 -11.30 ja 3.4.23 klo 9-15.30. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)
Suomeksi
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. (not translated)
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
Sanna-Maria Nurmi
sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi (not translated)
Distance learning
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen.
Lähiopetus, ryhmätehtävä ja tentti.
Ryhmätehtävä tehdään Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle osana strategiatyötä. (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, tenttiin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 22.08.2022
0 - 40
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin YAMK-opiskeluun maksimi 5 opiskelijaa. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
5 credits
H-5
Ei valinnaisuutta. (not translated)
Tentti erikseen sovittuna ajankohtana Itslearning oppimisympäristössä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.
Verkko-oppimistehtävässä orientoidutaan opintojakson teemoihin. Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esittämistapaa sekä reflektoidaan oman osaamisen kehittymistä. (not translated)
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 40h
Ryhmätyö: 83h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
-strategiaprosessin vaiheet ja tavoitteet
-strategisen ajattelun ja johtamisen käsitteet ja menetelmät
-toiminnan arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä
Syksyn 2022 lähiopetuspäivät toteutetaan pääosin etäopetuksena:
24.8.2022 klo 12.30-14.00
12.9.2022 klo 14.15-15.45
13.9.2022 klo 12.30-15.45
13.12.2022 klo 10.00-14.00 (seminaari saatetaan toteuttaa kampuksella)
Huom! Lisäksi tenttin erikseen sovittuna ajankohtana. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Ei ole suorittanut tenttiä hyväksytysti. (not translated)
Tyydyttävä: On palauttanut tehtävät ja osallistunut sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. On suorittanut tentin hyväksytysti. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. On suorittanut tentin hyväksytysti. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. On suorittanut tentin hyväksytysti. (not translated)
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
Distance learning
Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen.
Lähiopetus, ryhmätehtävä ja tentti. (not translated)
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, tenttiin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)
Finnish
01.01.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 15.01.2023
5 - 35
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin YAMK-opiskeluun maksimi 5 opiskelijaa. (not translated)
Health and Well-being
Master of Management and Leadership in Health Care
5 credits
H-5
Ei valinnaisuutta. (not translated)
Tentti erikseen sovittuna ajankohtana Itslearning oppimisympäristössä. (not translated)
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.
Verkko-oppimistehtävässä orientoidutaan opintojakson teemoihin. Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esittämistapaa sekä reflektoidaan oman osaamisen kehittymistä. (not translated)
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 12 h
Itsenäinen opiskelu: 40h
Ryhmätyö: 83h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
-strategiaprosessin vaiheet ja tavoitteet
-strategisen ajattelun ja johtamisen käsitteet ja menetelmät
-toiminnan arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöissä
Kevään 2023 lähiopetuspäivät toteutetaan etänä:
16.1.2023 klo 10.45-15.30
13.2.2023 klo 12.15-15.30
14.3.2023 klo 9.00-13.45
Lisäksi tentti erikseen sovittuna ajankohtana. (not translated)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Ei ole suorittanut tenttiä hyväksytysti. (not translated)
Tyydyttävä: On palauttanut tehtävät ja osallistunut sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. On suorittanut tentin hyväksytysti. (not translated)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. On suorittanut tentin hyväksytysti. (not translated)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut aktiivisesti sekä lähiopetukseen että ryhmätyöhön. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. On suorittanut tentin hyväksytysti. (not translated)
There is no implementations attached to this degree programme.